Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بعد از شیوع موج سوم کرونا ستاد ملی مدیریت و مبارزه با این ویروس جلسه فوری تشکیل و محدودیت‌های شدید کرونایی شامل منع رفت‌وآمد ورود به شهرستان‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع و خودروهای غیربومی در صورت ورود با جریمه یک‌میلیون تومانی و همچنین ۵۰۰ هزارتومانی مواجه شدند.

بعد از تصویب این محدودیت‌ها آمار فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ از ۵۰۰ نفر در روز به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و بعد از گذشت یک ماه تمامی شهرستان‌های کشور از وضعیت قرمز خارج و کادر درمان نفسی تازه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی همین کاهش آمار سبب بروز عادی انگاری در کشور شده و روند ابتلا به کرونا در برخی از استان‌های کشور به سمت شیب رو به بالا حرکت کرده است.

مسؤولان وزارت بهداشت در هفته‌های گذشته‌ بارها نسبت به‌احتمال شیوع کرونا جهش‌یافته در کشور هشدار داده و ابتلا ۱۱۲ مورد به کرونای انگلیسی در استان‌های تهران، البرز، قزوین، خوزستان، فارس، گیلان، سیستان و بلوچستان، ایلام، هرمزگان، مرکزی و آذربایجان غربی و همچنین مرگ هشت نفر براثر این ویروس متاسیون یافته گواه بر همین مسئله است.

گیلان همواره یکی از استان‌های مسافر خیز در ایام مختلف سال بوده و به همین اساس ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا در تعطیلات مختلف ورود خودروهای غیربومی به گیلان‌ را ممنوع اعلام کردند که این امر آثار مثبتی در روند ابتلا به کرونا در این استان سرسبز داشته است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در چند روز گذشته شاهد روند کاهش ابتلا به کرونا در گیلان بودیم اما این به معنا پایان کار نبوده و کماکان باید مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

آبتین حیدرزاده می‌گوید بعد از مدت‌ها تعداد افراد بستری بوده در مراکز درمانی گیلان به زیر ۴۰۰ نفر رسیده و هم‌اکنون ۳۱۰ بیمار در مراکز درمانی استان گیلان بستری و در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید کرونایی در گیلان بستری و حال ۷۰ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان وخیم است.

با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و روزهای پایانی سال یکی از عمده دل‌نگرانی‌های مسؤولان بهداشتی کشور بازارهای محلی و شلوغی تردد در مراکز خرید و پاساژ‌ها است لذا تنها راه کنترل کووید ۱۹ در استان و رسیدن به آمار تک‌رقمی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان معتقد است استفاده از دو ماسک در مراکز خرید و پرتردد به کاهش ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

آبتین حیدرزاده زرد شدن وضعیت کرونا در گیلان را به معنای شکست این ویروس ندانسته و اعتقاد دارد همچنان احتمال وجود کرونای انگلیسی در این استان وجود داشته و کوچک‌ترین غفلت منجر به شروع موج سنگین و چهارم می‌شود.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شهرستان‌های رشت، خمام، آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رضوانشهر، شفت، فومن و صومعه‌سرا هم در ردیف شهرستان‌های زرد، رودبار و رودسر در شرایط نارنجی و شهرستان‌های املش، سیاهکل، تالش و ماسال هم به لحاظ ابتلا به کرونا، آبی هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رنگ کرونایی گیلان کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش