Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی کمالی سروستانی درباره آخرین وضعیت تولید و بازار مرغ در روزهای پایانی سال گفت: بر اساس آنچه تصمیم و دستور وزارت جهاد کشاورزی و صمت بود مرغداران ما 130 میلیون قطعه جوجه ریزی برای تامین بازار نوروز انجام دادند.

وی ادامه داد: برای تنظیم بازار نوروز علاوه بر افزایش جوجه ریزی وزارتخانه‌های مذکور تصمیم گرفتند، سهمیه نهاده‌های دامی ذرت و کنجاله سویا دولتی مرغداران در سامانه بازرگاه از 4 کیلوگرم به 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

908 کیلوگرم و دوره پرورش از 40 به 45 روز افزایش دهند.

به گفته کمالی سروستانی؛ این تصمیمات قاعدتا باید به افزایش تولید و حجم عرضه مرغ به بازار منتج شود، اما مشکل جدی در تامین نهاده‌های دامی به وجود آمده است که بدون شک موجب بحران در بازار مرغ ایام نوروز خواهد شد.

وی این مشکل را عدم تامین نهاده‌های دامی از سوی واردکنندگان و تامین کنندگان عنوان کرد.

کمالی سروستانی افزود: به رغم آنکه در سامانه بازرگاه به مرغدارانی که برای تامین بازار ایام نوروز جوجه ریزی کردند سهمیه نهاده اعلام شده، اما واردکنندگان نهاده‌های دامی به بهانه عدم تخصیص ارز از تحویل آن‌ها سر باز می‌زنند.

وی تصریح کرد: واردکنندگان نهاده‌های دام به مرغداران اعلام کرده‌اند که اگر ارز به آن تخصص داده نشود نهاده‌ها را 20 روز تا یک ماه آینده تحویل می‌دهند.

کمالی سروستانی تاکید کرد: اعلام تاخیر در تحویل به موقع نهاده‌های دامی در حالی که مرغداری‌های کشور به دستور وزارت جهاد کشاورزی و صمت مملو از جوجه هستند، به معنی کمبود نهاده در بازار، گرانی و تلف شدن تعداد قابل توجهی از جوجه‌هاست.

وی زمان تصمیم برای حل این مشکل و تخیص ارز برای نهاده‌های دامی را همین امروز دانست.

کمالی سروستانی از بانک مرکزی و وزارت صمت خواست بهانه عدم تخصیص ارز را از واردکنندگان بگیرند چراکه از دست دادن حتی یک روز در شرایطی که مرغداری‌های کشور مملول از جوجه هستند می‌تواند بحران را نزدیک‌تر کند.

مشاور عالی هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: در صورت عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی برای مرغداران قیمت مرغ در نوروز رکورد جدیدی خواهد زد.

وی همچنین با انتقاد از قیمت مصوب مرغ، اظهار کرد: قیمت مصوب نهاده‌های دامی و همچنین هزینه حمل و نقل افزایش داشته و هر روز مرغداران با مشکلی جدیدی روبه رو می‌شوند، اما قیمت مصوب مرغ تغییر نکرده و این موضوع تهدیدی برای امنیت تولید است.

کمالی سروستانی ادامه داد: اگر میزان سهمیه جدید در نظر گرفته شده به مرغداران تعلق بگیرد هر کیلوگرم مرغ با در نظر گرفتن سود تولیدکننده 15 هزار و 500 تومان تمام می‌شود.

وی قیمت منطقی مرغ گرم برای مصرف کننده با توجه به هزینه تمام شده مذکور را 23 هزار تومان عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار نوروزی مرغ ذرت کنجاله سویا وزارت جهاد کشاورزی کمالی سروستانی نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی

امتداد - بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد، بررسی‌های به عمل آمده از بازار ارز غیررسمی تهران در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که نرخ دلار آزاد در هفته نخست اردیبهشت ۲.۸۳ درصد کاهش یافته است. از بین رفتن ریسک‌های سیاسی در اخبار سبب شده حجم تقاضای بازار آزاد کاهش یابد. از سوی دیگر مال‌دارها نیز با ترس از تشدید روند کاهشی، اقدام به فروش دارایی‌های خود کرده‌اند.

بازار ارز و طلا در هفته‌ای که گذشت افت نرخ نسبتا قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که قیمت هر برگ دلار آزاد در بازار روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه در کانال ۶۵ هزار تومانی معامله می‌شد، قیمت این ارز در روزهای پایانی هفته نخست اردیبهشت در کانال ۶۳ هزار تومانی ثبت شد. این در حالی است که سکه طلا در روند کاهشی دلار را پشت سر خود قرار داده و در همین مدت زمان ۵.۵۶ درصد افت کرده است. تحلیلگران بازار تهران عامل این روند کاهشی بازار را در پارامترهای سیاسی دنبال می‌کنند.

دنیای اقتصاد نوشت:به عقیده این افراد رشد قیمتی که بازار در هفته‌های اخیر تجربه کرده بود، پشتوانه معاملاتی نداشت و صرفا با تشدید هیجانات اتفاق افتاد. در نتیجه در زمان تخلیه این هیجانات، حمایت محکمی در بازار مشاهده نمی‌شود و افت نرخ به راحتی صورت می‌پذیرد. از سوی دیگر همراه شدن فروشندگان در بازار این روند را تشدید می‌کند. بسیاری از افرادی که در روزهای هیجانی بازار اقدام به خرید ارز در نرخ‌های بالا کردند، اکنون با هدف ضرر کمتر اقدام به عرضه دارایی‌های خود کرده و افت سطح تقاضا در کنار افزایش سطح عرضه به تشدید روند کاهشی دامن می‌زند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمان انتشار نخستین ریسک‌های سیاسی قیمت شاخص ارزی در کانال ۶۱ هزار تومانی معامله می‌شد. در نتیجه برخی از فعالان بازار معتقدند که اگر کلیه هیجانات از بازار تخلیه شود امکان حضور مجدد نرخ اسکناس آمریکایی در کانال مذکور وجود دارد.

سکه جا زد، دلار ادامه داد
روند بازارهای ارز و طلا در روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت متضاد بود. دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود در بازار روز چهارشنبه به رقم ۶۴هزار تومان رسیده بود، بازار پنج‌شنبه را نیز با افت نرخ پشت سر گذاشت و در این روز حدود ۵۵۰تومان کاهش یافت تا در رقم ۶۳ هزار و ۴۵۰تومان معامله شود. گفتنی است که آخرین روز حضور دلار در این نرخ ۲۱ فروردین بود. اما برخلاف روند کاهشی دلار، قیمت شاخص‌های طلایی بازار تهران در روزهای پایانی هفته گذشته افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار پنج‌شنبه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی به رقم ۴۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید. ربع سکه طلا نیز در این روز رشدی ۱۰۰هزار تومانی را تجربه کرد و در رقم ۱۵ میلیون و ۱۰۰هزار تومان داد و ستد شد. به عقیده برخی از تحلیلگران بازدهی‌های هفتگی منفی ۵.۵۶ درصدی سکه و منفی ۲.۸۳درصدی دلار، این اصلاح نرخ سکه را توجیه می‌کند. البته نوسانات طلای جهانی را نیز می‌توان دیگر عامل تغییر روند بازار سکه دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال