Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:37:06 GMT

کیفیت هوای امروز پایتخت

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۶۷۱۸

کیفیت هوای امروز پایتخت

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۸ اسفند ۹۹) کیفیت هوا در مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و شرایط ناپایدار جوی است. همچنین در طول روز کاهش تندی باد شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش نسبی کیفیت هوا در مناطق پرتردد مشاهده شود.

با آغاز تردد خودروها در صبح روز شنبه (۹ اسفند ۹۹) و حاکمیت جو پایدار انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها افزایش پیدا کند. استمرار پایداری جوی در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. همچنین با پیش‌بینی عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه، با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۲ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض هوای تهران شاخص کیفیت هوا هوای سالم پروتکل الحاقی عبدالله احمدیه پهپاد کمان 22 روز پدر ایام البیض آلاینده ها کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا،  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌ها با میانگین ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های  حساس  است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته بود.

براساس این گزارش، میانگین شاخص کیفیت هوا از ۱۰۱-۱۵۰، ناسالم برای گروه حساس است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد.  برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز.

فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ برای مثال دویدن.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است هوای پایتخت در مرز پاکی

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروههای حساس
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • تهرانی‌ها امروز یک نفس راحت می‌کشند!
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»