Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدنژاد با بیان اینکه مجلس در خلال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در برابر پرداخت حقوق‌های نجومی ایستادگی و آن را متوقف کرده است گفت: سازوکاری اندیشیده شد تا به واسطه آن دولت بخشی از بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « پرویز محمدنژاد» شامگاه (پنج‌شنبه 7 اسفند)‌ در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: بحث حقوق‌بگیران نجومی تقریبا به یک معضل اجتماعی برای کشورمان تبدیل شده بود که مجلس با تبصره 12 آن را محدود و در برابرش ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس آخرین روند بررسی اصلاحیه لایحه بودجه 1400 را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: لایحه بودجه برای نخستین بار که به مجلس آمد دارای یکسری ابهامات بود که باید به هر شکلی توسط مجلس رفع می‌شد و نهایتا مجلس به اینجا رسید که با کمک کمیسیون تلفیق بتواند اصلاحات را در لایحه بودجه 1400 انجام دهد.

 

محمدنژاد برگشت لایحه بودجه 1400 به دولت و تدوین یک اصلاحیه را برنامه بسیار خوبی از سوی مجلس خواند و تصریح کرد: بحث درآمدهای پایدار، فروش 2 میلیون بشکه نفت و سایر ابهاماتی که در آن ملاحظه کردیم از جمله موضوعات مورد بحث نمایندگان بود که به سبب همان هم کلیات لایحه بودجه 1400 در مجلس رد شد.

 

وی مجموعه صادرات نفت کشورمان در سال 99 را 850 هزار بشکه نفت اعلام کرد و گفت: بازار فروش منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نفت کشورمان به علت کارشکنی‌های دشمن از بین رفته است از طرفی اگر به مدت طولانی از چاه‌های نفت برداشت نشود نفت استخراج شده کیفیت خود را از دست می‌دهد و بازگشت به گذشته هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در اصلاحیه دولت باز هم ابهاماتی وجود دارد اذعان کرد: در اصلاحیه بودجه باز دولت خیلی به بحث نحوه استخراج و سپس نحوه فروش نفت در سال 1400 نپرداخته است منتها اتفاق خوبی که افتاد درآمد حاصله از فروش نفت روی همان عدد 200 هزار میلیارد تومان اولیه باقی ماند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه با اصلاحیه لایحه بودجه 1400 حدود 50 هزار میلیارد تومان که 25 هزار میلیارد آن از محل مالیات‌ها و 6 و نیم میلیارد از طریق گمرکات است به درآمدها اضافه شد افزود:‌ نگرش دولت و مجلس روی افزایش محدود اعتبارات هزینه‌ای بود زیرا این اعتبارات هرچه کمتر بشود کشور موفق‌تر است.

 

محمدنژاد با تاکید بر اینکه پرداخت بدهی تامین اجتماعی از جمله مفاد خوب اصلاحیه لایحه بودجه 1400 است یادآور شد: البته دولت در اینجا 125 هزار میلیارد تومان تعبیه کرده بود که مجلس آن را افزایش داد تا در بحث کمک به کارمندان، بازنشستگان و خود صندوق تامین اجتماعی و سایر موارد مطروحه به کار گرفته شود.

 

وی افزایش 25 درصدی حقوق و دستمزد را هم از جمله موارد موجود در،لایحه بودجه 1400 اعلام کرد و گفت: منبع تامین اعتبار این میزان افزایش دستمزد هم در بودجه پیش‌بینی شده است از طرفی سابق بر این  بحث حقوق‌بگیران نجومی تقریبا به یک معضل اجتماعی برای کشورمان تبدیل شده بود که با همین تبصره 12 آن را محدود کردیم.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس نگاه لایحه بودجه 1400 به نرخ حامل‌های انرژی را هم تشریح کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه اگر قیمت برق بیش از حد می‌شد به مردم فشار می‌آمد و همین الان هم خیلی‌ها از نرخ‌گذاری‌ها راضی و خشنود نیستند قیمت برق برای سال آینده حدود 10 درصد افزایش پیدا کرد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه این افزایش 10 درصدی قیمت برق شامل مشترکان عشایر و روستایی و چاه‌های کشاورزی نمی‌شود اذعان کرد: صنایع مشمول این افزایش 10 درصدی می‌شوند اما بازگشت منابعی که در اینجا کسب می‌شود به نوعی باز هم به سمت خود صنایع کشور هدایت خواهد شد.

 

محمدنژاد از بازگشت یک میلیارد و 80 هزار میلیون تومان به سمت توانیر و یک میلیارد و 380 هزار میلیارد تومان به سمت شرکت برای ایجاد زیرساخت‌های تجدیدپذیر در صنعت برق خبر داد و عنوان کرد: امروز ما در حوزه صنعت برق تجدیدپذیر که فناوری جدید محسوب می‌شود واقعا از دنیا عقب افتادیم.

 

وی پیش‌بینی تولید پنج هزار مگاوات برق از محل برق تجدیدپذیر را در برنامه پنجم توسعه مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: امروزه ما در صنعت برق کشورمان چند چالش بزرگ داریم به بیان دیگر میزان تولید سالانه برق ما حدود 58 هزار مگاوات است و میزان مصرف ما هم همین است و در خط قرمز قرار داریم.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس تولید چهار هزار و 277 مگاوات برق از محل نیروگاه‌های حرارتی از رده خارج شده و عمر بالای نیروگاه‌های برق کشور به میزان 40 سال را از جمله نگرانی‌هایی که در صنعت برق وجود دارد خواند و یادآور شد: علاوه بر این‌ها حدود 18 هزار مگاوات برق کشور هم توسط نیروگاه‌هایی با عمر متوسط 20 تا 40 سال تولید می‌شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ترافیک از جمله موضوعاتی است که مردم شهرستان لنگرود از آن گلایه دارند اتمام هر چه سریع‌تر کنارگذر لنگرود را برای حل این مشکل مورد تاکید قرار داد و افزود: کنارگذر لنگرود مجموعا 11 کیلومتر است و با گذشت سال‌های زیاد هنوز بخش قابل توجهی از آن باقی مانده است.

 

محمدنژاد از نیاز پروژه کنارگذر لنگرود به 400 هزار تن مصالح سخن گفت و با طرح این سؤال که چطور می‌توان در حوزه 30 تا 40 کیلومتری این مصالح را تهیه کرد ابراز داشت: تامین مصالح مورد نیاز اجرای پروژه‌ها از جمله مشکلات ما در گیلان است در حالی‌که چنین مشکلی را در سایر استان‌های کشور نمی‌بینیم. 

 

وی از اعمال محدودیت در تامین مصالح و از معطلی 12 ساله پروژه کنارگذر لنگرود انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه با وضع موجود قطعا این پروژه تا چند سال دیگر هم تمام نمی‌شود خاطرنشان کرد: قرارداد اولیه این پروژه هشت میلیارد تومان بود که تاکنون 55 میلیارد هزینه شده و با این مشکلاتی که در حوزه توزیع مصالح وجود دارد تا پایان کار به حدود 100 میلیارد تومان دیگر نیاز است.


 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: لایحه بودجه ۱۴۰۰ برخورد با حقوق های نجومی عدالت اجتماعی عضو کمیسیون انرژی مجلس هزار میلیارد تومان کنارگذر لنگرود لایحه بودجه 1400 تامین اجتماعی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که مهم‌ترین دستورکار این جلسات به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه‌های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه‌های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تأسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره ۵ الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۰) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (۱) ماده (۲) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (۶) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته‌ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علائم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه‌های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره رسیدگی به طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل ۸۵

گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

کد خبر 6089580 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند