Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در نشستی که روز جمعه در مسکو  با «سرگئی لوویچ لوین»  معاون امور بین الملل وزیر کشاورزی فدراسیون روسیه برگزار شد طرفین راه های گسترش مبادلات محصولات کشاورزی و ارتقای زیرساخت های حمل و نقل جهت تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست  به افزایش صادرات ایران به روسیه در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد و ادامه داد : برای ارتقا حجم مبادلات تجاری که در دستور کار رهبران دو کشور است، این گام را می توان یک اغاز خوب دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی یادآورشد: ایران و روسیه دارای ظرفیت های بسیار بالایی برای گسترش همکاری ها در زمینه محصولات کشاورزی هستند و شرکت های ایرانی برای مشارکت در زمینه کشت محصولات گلخانه ای و نیز غلات و حبوبات در روسیه آمادگی دارند. 

در این دیدار، طرفین همچنین ارتقای زیرساخت های حمل و نقل برای تبادل و ترانزیت کالا را مورد بررسی قرار دادند. سرمایه گذاری و گسترش ناوگان کشتیرانی و گسترش حمل و نقل ریلی و افزایش بهره گیری از کانتینرهای یخچالداری که میوه و تره بار از ایران به روسیه حمل می کنند و استفاده از آنها در مسیر بازگشت برای ترانزیت کالاها به بازارهایی که روسیه به تازگی در خلیج فارس به آنها دست یافته است از دیگر مواردی موضوعات گفتو گو و توافق طرفین بود.

به رغم  توسعه روابط سیاسی گسترده بین ایران و روسیه، مبادلات تجاری دو کشور توسعه چندانی نداشته است. استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازارهای دو کشور می‌تواند به گسترش مبادلات تجاری تهران و مسکو منجر ‌شود.

پربیننده ترین نرخ مصوب موز اعلام شد زمان توزیع اقلام پرمصرف ایام عید خانوارها اعلام شد جدیدترین قیمت اقلام خوراکی در میادین میوه و تره‌بار پیش‌بینی کاهش قیمت مرغ در پی افزایش عرضه شب عید دامداران دام خود را به بازار عرضه کنند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محصولات کشاورزی محصولات کشاورزی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی کرد.

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند و ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرد پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

این در حالی است که پیش از این مقامات کشور چین در تکمیل و آغاز پروژه‌های مختلف در افغانستان ابراز همکاری کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • محدودیت سختگیرانه در ترخیص کالاهای ملوانی خسارت به بار می آورد
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد