Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:17:27 GMT

عدم نظارت صحیح دلیل گرانی‌های افسارگسیخته

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۸۶۷۶

عدم نظارت صحیح دلیل گرانی‌های افسارگسیخته

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین در نماز عبادی و سیاسی این شهر با اشاره به‌روز ملی  حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: متأسفانه ما امروز با گرانی‌های افسارگسیخته بی‌منطق مواجه شدیم که این نشان‌دهنده اشکال در کار است البته اگر این افزایش قیمت سودش به کشاورزان و تولیدکنندگان ما می‌رسید باز قابل‌تأمل بود اما ظاهراً این وسط پای یک سری دلال در کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به تماشا کردن مسؤولین در پی این افزایش قیمت‌ها به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست و می‌بایست تلاش کنند، گفت: متأسفانه برخی در طول این سال‌ها اقتصاد ما را شرطی کرده‌اند که در آمریکا چه کسی می‌آید و چه می‌گوید، هیچ کشوری نباید اقتصادش را وابسته به دشمنش کند و این اشتباه است که برخی‌ها به آن دل‌بسته‌اند.

امام‌جمعه انزلی یکی دیگر از گرانی‌های افسارگسیخته را عدم نظارت صحیح دانست و افزود: نقش شبکه تولید و توزیع و نظارت در این اشکالات به وجود آمده چیست؟ بالاخره این نظارت در اختیار مسؤولین هست یا خیر؟ این را معلوم کنید، این ارزها و پول‌هایی که تزریق می‌شود تا معضلات رفع گردد کجاست؟ نظارت کجاست؟ هر وزارتخانه‌ای می‌گوید کار من نیست کار وزاتخانه دیگری است، این چه وضعیتی است؟

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه علاوه بر بازار می‌بایست در فضای مجازی نیز نظارت شود، تصریح کرد: علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای که وجود دارد و هیچ نظارتی بر آنان نیست فروشگاه‌هایی نیز در فضای مجازی شکل‌گرفته که آن‌ها هم کنترل نمی‌شود، متأسفانه فضای مجازی که رهاشده لااقل اقتصاد آن را کنترل کنید.

وی با بیان اینکه به لحاظ شرایط کرونا بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های بهاره کما فی سابق تشکیل نمی‌شود، گفت: توقع ما از بازاریان مؤمن و انقلابی، این است که در این شرایط به مردم کمک کنند و مسؤولین نیز در کنار آنان باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی افزایش قیمت تولید امام جمعه انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر