Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مناطق زلزله زده دنا تخصیص یافته که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال آن برای هزینه‌های جاری در اختیار استانداری قرار گرفته و ۷۰ میلیارد ریال دیگر نیز عمرانی است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مهدی روشنفکر بعدازظهر امروز در نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور برزگر مدیرکل امور مجلس وزارت اقتصاد اظهار داشت: همه می‌دانیم که کرونا   حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و مردم در این شرایط سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کنند که انتظار می‌رود امور مالیاتی در وصول مالیات‌ها دقت کند تا فشارها مضاعف نباشد و در واقع با روش‌های ایجابی به دنبال دریافت درآمدها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: نگرانی دیگری که از بانک‌ها در این شرایط کرونایی دارم این بوده که برای 3 قسط حداقلی 150 هزارتومانی که سرجمع 500 هزار تومان معوق نیست مستمرا به مشتری زنگ می‌زنند که این فشار روانی به مردم را چندین برابر می‌کند کاش همین فشارها را بانک‌ها به کسانی که میلیاردی پول مردم را در قالب تسهیلات ارزان قیمت برده‌اند، می‌آوردند.

روشنفکر ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت‌ها و در مجموع حکومت حمایت از ازدواج جوانان بوده ولی بانک‌ها قوز بالا قوز شده‌اند و با سختگیری‌ها که دارند برخی مواقع جوانان را از گرفتن این وام مایوس می‌کنند، تا جایی که می‌گویند اگر ضامن کوچک‌ترین بدهی را داشته باشد دیگر نمی‌تواند ضمانت کند، انتظار می رود وزارت اقتصاد و دارایی در این زمینه تدبیری کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: اسکان موقت مردم زلزله‌زده سی‌سخت در اولویت باشد / تسهیلات اعطایی ‌پاسخگو نیستنایب رئیس مجلس: مردم سی‌سخت تنها نیستند‌ /‌ مجلس ردیف اعتباری برای بازسازی مناطق زلزله‌زده تصویب می‌کندنیکزاد: اختصاص ردیف بودجه برای مناطق زلزله‌زده سی‌سخت را در مجلس پیگیری می‌کنم

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به داشته‌های خداوندی از جمله 20 درصد نفت و گاز، 10 درصد آب‌های سطحی، 2400 گونه گیاهی، 20 درصد جنگل‌های حوزه زاگرس و طبیعت زیبا می تواند توسط وزارت اقتصاد به عنوان پایلوت سرمایه گذاری انتخاب شود که انتظار می‌رود این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنند و ما آمادگی همکاری را داریم.

 روشنفکر یادآور شد: رعایت اصل انصاف و عدالت با حفظ حقوق حقه دولت در وصول مالیات‌ها، کمک به تسهیل صادرات غیر نفتی اعم از صنایع دستی و سایر محصولات تولیدی استان توسط گمرک و تکریم بیمه گذاران در شرکت‌های بیمه‌ای و بهبود کیفیت خدمات بیمه‌ای به مردم ضروری است.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتقاد راسخ دارم که بخش بسیار زیادی از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و همچنین صنعت و معدن در سنوات گذشته به دلیل سوء مدیریت‌ها و عدم حمایت لازم از طرف دستگاه‌های اجرایی متولی ، عقیم مانده و در صورت فعال شدن این بخش ها و تامین سرمایه در گردش سرمایه گذاران بومی و غیربومی توسط بانک‌ها، گام‌های بسیار موثر و کاربردی در جهت رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری جوانان مستعد استان برداشته خواهد شد.

وی عنوان کرد: همکاری و سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات قانون حمایت از مشاغل روستایی به ویژه پرداخت تسهیلات تکمیلی به طرح‌هایی که به دلیل نوسانات ناشی  افزایش قیمت های بازار به بهره برداری نرسیده و نیاز به تامین مالی مجدد دارند، ضروری است.

روشنفکر گفت: افزایش قیمت نهادها و خوراک آبزیان و طیور طرح‌های استان بویژه شیلات را با مشکل جزدی نقدینگی روبه رو  کرده و انتظار است بانکها با تزریق سرمایه در گردش مانع از تعطیلی این کارگاه‌ها شوند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مسئولان 100 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مناطق زلزله زده دنا تخصیص یافته که تاکنون 30 میلیارد ریال آن برای هزینه‌های جاری در اختیار استانداری قرار گرفته و 70 میلیارد ریال دیگر نیز عمرانی است.

غضنفر آرام مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست با تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: بیمه‌های بازرگانی فارغ از بحث بنگاه‌داری در خصوص بیمه‌ای در تعهد خود همکاری کنند تا مردم متضرر نشوند و بانک‌ها تسهیلات کم بهره با اقساط بلند مدت در اختیار مردم قرار بدهند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نسبت به تسهیلات اعطایی ماقبل زلزله به مردم یک دوره تنفس پیش بینی کنند، افزود: سازمان مالیاتی در حذف بخشی از مالیات صنوف آسیب دیده همکاری کند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 10 میلیارد تومان با پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ‌به مناطق زلزله‌زده دنا اختصاص داده شد‌ که 3 میلیارد ریال آن به استانداری استان تحویل شده است.

 انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مناطق زلزله زده دنا کهگیلویه و بویراحمد اقتصاد و دارایی وزارت اقتصاد میلیارد ریال بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش تابناک، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست منتها بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار می‌گیرد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جدول هفت لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌ها است، دولت اعتبارات دستگاه‌ها را به صورت تجمیعی آورده است. برای اولین‌بار به دو جدول ۷ و ۱-۷ تقسیم شده که جدول «۷» مربوط به حقوق و مزایا و جدول ۱-۷ مربوط به برنامه‌ها است.

رئیس کمیسیون تلفیق اظهار کرد: اعتراضی بود که چرا اعتبارات برخی دستگاه‌ها افزایش داشته که معلوم شد که برای حقوق و دستمزد نیست و به خاطر برنامه آن دستگاه‌ها ما در نهایت تغییرات اساسی درباره اعتبار دستگاه‌ها نداشتیم و تغییرات جزئی اعمال شده، بنابراین جدول هفت عینا طبق پیشنهاد دولت به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ همچنین تصریح کرد: درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لازم است این توضیح را بدهم که از اول فروردین‌ماه لازم‌الاجراست؛ منتها با توجه به این‌که برنامه هفتم همچنان مورد ایراد شورای نگهبان است، باید این ایرادات رفع شده تا تبدیل به قانون شود. بعد از آن احکام بازنشستگان زده خواهد شد و بودجه آن هم پیش‌بینی شده است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی