Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، «جزیره قیامت» یکی از جزایر جهان در اقیانوس آرام است که به علت داشتن تقریبا ۸۸۷ مجسمه بزرگ به نام «تادا موی» که در سال ۱۹۹۵ ایجاد شده و سکونت تنها ۱۱۱ نفر در آن به این نام شهرت یافته است.

دلایل مختلفی باعث شده است که این جزیره به یکی از عجیب‌ترین جزایر جهان تبدیل شود از جمله شکل عجیب مثلثی آن، مجسمه‌های بزرگ و بی نظیر، جمعیت بسیار کم و جدا بودن از دنیای خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخچه «جزیره قیامت» آمده است که در هزاره اول میلادی «پولینیزیایی ها» در آن ساکن شدند و فرهنگ و رفاه در آن ایجاد کردند که این از طریق مجسمه‌های موجود در آن مشهود است. با گذشت زمان فعالیت‌های انسانی آغاز شد و با افزایش جمعیت جنگل‌های موجود به مرور از بین رفت و این همان چیزی است که منجر به انقراض انواع مختلفی از منابع طبیعی شد که به نوبه خود علت نابودی تمدن «راپا نویی» بود به گونه‌ای که در سال ۱۷۲۲ میلادی جمعیت آن به ۳۰۰۰ نفر کاهش یافت.

در چند دوره اخیر، این جزیره در معرض خطرات فرهنگی و بهره برداری زیست محیطی از سوی دریانوردان اروپایی بوده است که بیماری‌ها را به ساکنان جزیره منتقل می‌کنند و همین امر منجر به کاهش قابل توجهی در تراکم جمعیت شده است و در سال ۱۸۷۷ میلادی جمعیت آن به ۱۱۱ نفر رسید.

جزیره رستاخیز یکی از جزایر مسکونی دورافتاده در جهان است و نزدیکترین سرزمین به آن جزیره «پیتکارین» است که ۵۰ نفر جمعیت دارد و حدود ۲۰۷۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. جزیره «منگریو» نیز که بیش از ۵۰۰ نفر جمعیت دارد در فاصله ۲۵۶۰۶ کیلومتری آن قرار دارد و نزدیکترین نقطه قاره‌ای آن کشور شیلی است که در آن ۳۵۱۲ کیلومتر فاصله دارد.

بیشتر بخوانید

کشف آثار باستانی که در سال ۲۰۲۰ در فضای مجازی غوغا به پا کردند

درباره نامگذاری این جزیره به «قیامت» گفته شده که به نام اولین بازدید کننده اروپایی خود «یعقوب روگگوین» یک کاوشگر هلندی که در عید پاک در پنجم آوریل سال ۱۷۲۲ میلادی از آن بازدید کرده و هدف او جستجوی دیویس بوده است. این جزیره در اسپانیایی جزیره «ایستر» نامیده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقیانوس آرام محیط زیست عجایب جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم

هوارد باسکرویل در دهم آوریل ۱۸۸۵ میلادی در محله نارت پلاته آمریکا متولد شد و تحصیلات مقدماتی‎اش را در کالج این ایالت به پایان رساند.

باسکرویل که در سال ۱۹۰۷ میلادی به عنوان معلم تاریخ در مدرسه مموریال تبریز مشغول تدریس بود که در روز‌های پر تب و تاب مجاهدت مشروطه خواهان در برابر قوای دولتی، به جای تدریس تاریخ مردگان به زنده‌های تاریخ ساز تبریز پیوست و شریک حق جویی‌ها و حق طلبی‌های آنان شد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ماجرای عجیب گم شدن یک حلقه ازدواج