Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@20:50:15 GMT

واکسیناسیون ۱۴۰۰ نفر در آسایشگاه کهریزک

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۸۹۴۰

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا، در مراسم شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ در مرکز نگهداری سالمندان و معلولین کهریزک با اشاره به اینکه حدود یکسال از ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، گفت: در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان حدود ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددیار فعالیت‌هایی را انجام دادند و از ۱۴ هزار سالمندی که نگهداری می‌شوند، ۳ هزار ۱۷۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار ۲۹۵ نفر بهبودی کامل یافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمانند و ۳۷۵ نفر متأسفانه فوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، میزان ابتلاء به کرونا در مراکز سالمندان را ۲۲ درصد عنوان کرد و افزود: ۲.۶ دهم درصد از این افراد فوت کردند.

قبادی دانا اظهار داشت: اگر آمار مراکز معلولان هم به این لیست اضافه شود، تعداد افراد تحت نظر به ۵۱ هزار نفر می‌رسد که در مجموع مراکز ۷ هزار مبتلا که در میان آنها وجود داشته و ۶ هزار نفر بهبود یافته و ۷۰۰ نفر تحت درمانند.

قبادی دانا ادامه داد: مجموع افرادی که در مراکز شبانه روزی تحت نظارت سازمان بهزیستی نگه داری می‌شوند و به همراه آمار فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، مجموعاً ۴۵۲ نفر ناشی از کرونا فوت کرده‌اند، که درصد ابتلای آنها به طور کلی ۱۴ درصد بوده و درصد فوت ۰.۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ۳۰۵ مرکز سالمندان کشور، ۱۷۱ مرکز آلودگی داشته است خاطرنشان کرد: حدود ۴۴ درصد مراکز هیچ‌گونه ابتلایی نداشته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: از مجموع ۹۲۵ مرکز، ۳۸۲ مرکز آلوده شدند که رقم ۴۱ درصد را دارد و ۶۰ درصد از این مراکز کنترل شده‌اند.

به گفته وی، در مهر و آبان ۸۰ هزار مددجو و پرسنل بهزیستی رایگان در مقابل آنفلوانزا واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون حدود ۱۴۰۰ نفر از سالمندان و افراد دارای معلولیت را در آسایشگاه کهریزک با حضور وزیر بهداشت آغاز شد و ظرف دو روز این واکسیناسیون تکمیل می‌شود.

قبادی دانا تاکید کرد: برای سایر مراکز کشور هم ۲۰ هزار سهمیه در مرحله نخست اخذ کرده‌ایم، که به ترتیب سالمندان، بیماری روانی مزمن، معلولین ذهنی و جسمی و حرکتی مزمن مقیم در مراکز واکسینه خواهند شد.

منبع: الف

کلیدواژه: قبادی دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟