Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:11:26 GMT

مازندران برای ۱۰ آلاله دفاع مقدس آغوش گشود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۹۲۶۴

مازندران برای ۱۰ آلاله دفاع مقدس آغوش گشود

به گزارش خبرنگار مهر، پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام و دو شهید باهویت دوران دفاع مقدس عصر جمعه به مازندران وارد شد و در میدان جانبازان شهرستان قائمشهر مورد استقبال مردم شهیدپرور این شهرستان قرار گرفت.

آئین استقبال از این شهدای گمنام و آلاله‌های دوران دفاع مقدس به صورت خودرویی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است و پیکرهای مطهر این آلاله‌ها به شهرستان ساری مرکز دیار علویان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدا از بلوار پاسداران به سمت بلوار آزادی و میدان ساعت تا میدان شهدا و میدان هلال احمر تشییع شده و پس از آن، تشییع خودرویی در مسیر بلوار دفاع مقدس به سمت میدان ولی‌عصر (خزر) و جاده فرح آباد برگزار می‌شود.

در ادامه پیکرهای پاک شهدا از ۶۰۰ دستگاه به سمت میدان ساعت و از آنجا تا خیابان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، بلوار ارتش و بلوار عسگری محمدیان به صورت خودرویی تشییع خواهند شد.

آئین وداع با پیکرهای مطهر این شهیدان امشب بدون حضور جمعیت در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار می‌شود و پس از مراسم وداع تحویل نمایندگان شهرهای رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شود و پیکر دو شهید با هویت نیز در اختیار مسئولان شهرهای قائم‌شهر و محمودآباد قرار خواهد گرفت.

شهرستان بهشهر میزبان دو شهید ۲۱ ساله از تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه فاو و ۱۸ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه خواهد بود که در دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.

دو شهید دانشگاه آزاد چالوس ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شلمچه و عملیات والفجر یک در فکه، دو شهید آمل ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۸ در شلمچه و ۱۸ ساله از عملیات محرم شرهانی هستند که در دانشگاه آیت الله آملی تدفین می‌شوند.

دو شهید ۱۸ و۲۷ ساله رامسر در عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه به شهادت رسیدند ودر پارک شهرداری (شهدا) خاکسپاری خواهند شد.

همچنین پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید علی اکبر محمدی فرزند جان محمد که در تاریخ ۱۱ دی در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰ سال به زادگاهش قائم‌شهر باز گشت و پیکر شهید منوچهر تقدسی نیز پس از ۴۰ سال به میهن بازگشت.

کد خبر 5156636

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید دفاع مقدس مراسم تشییع ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر شیراز خطبه های نماز جمعه مشهد زلزله کرونای انگلیسی بارش برف اردبیل سی سخت عکس استانها دفاع مقدس دو شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095157

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • ۲۵۰۰ یادواره محله‌محور و خانه‌محور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند