Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@08:16:19 GMT

طالبان: نقض توافقنامه قطر آغازگر جنگ جدید خواهد بود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۹۳۱۸

طالبان: نقض توافقنامه قطر آغازگر جنگ جدید خواهد بود

سخنگوی طالبان گفت این گروه تجدیدنظر یا مذاکره دوباره درباره توافق قطر را نمی‌پذیرد و اگر آمریکا توافق را نقض کند این آغازگر جنگی جدید خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که اگر آمریکا توافقنامه قطر را به تاخیر بیاندازد و یا نقض کند این تصمیمی اشتباه خواهد بود و حملات علیه نیروهای این کشور از سرگرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مجاهد تصریح کرد: «اگر آن‌ها این پیمان را نقض کنند، ما نیز وظیفه داریم که یک کشور آزاد داشته باشیم، ولی اگر آن‌ها به روش مسالمت‌آمیز به ما اجازه آزادی نمی‌دهند، ما به وسیله جنگ کشور خود را آزاد خواهیم کرد».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی درباره بررسی توافق قطر توسط دولت بایدن نیز گفت: هدف از ارزیابی توافقنامه این نیست که این پیمان نقض خواهد شد، در آن تجدیدنظر شده و یا مجدداً مورد مذاکره قرار گیرد؛ ما هرگز آماده نیستیم و نه هم این عملکرد قابل قبول خواهد بود، ما فقط می‌خواهیم که توافق‌نامه را عملی کنیم و هر طرفی که این توافق‌نامه را نقض کند مسئول خسارات خواهد بود.

سخنگوی طالبان افزود: اگر دولت جدید آمریکا ارزیابی توافق را به معنی درک و فهم، مطالعه و بررسی شرایط خود و ما بداند، این کار آن‌ها صحیح است، اما اگر این ارزیابی به معنی نقض توافقنامه و ایجاد توافق جدید باشد این خود آغاز یک جنگ جدید می‌باشد.

وی بدون اظهار اینکه از نگاه طالبان لغو توافقنامه به چه معناست، ادامه داد که این گروه به هیچ عنوان تمدید مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان را نخواهد پذیرفت.

اتحادیه اروپا: طالبان با توقف خشونت‌ها جدیت خود را برای پایان جنگ نشان دهدآمریکا اگر از توافق قطر سرپیچی کند، مردم افغانستان شدیدتر از گذشته مقابله می‌کنند/ مصاحبه تسنیم با وزیر سابق طالبانطالبان: هرگز با تمدید حضور نیروهای خارجی موافقت نمی‌کنیمهشدار طالبان به از سرگیری حملات: تمدید اشغال افغان‌ها را وادار می‌سازد دست به اسلحه ببرند

مجاهد درباره سفرهای منطقه‌ای طالبان نیز گفت که این سفرها بهترین راه برای ایجاد روابط خوب و حل و فصل اختلافات افغانستان با سایر کشورها است که به منظور ایجاد احترام و اعتماد متقابل، رفع ابهام در برخی موارد و از بین بردن اضطراب و تشویش صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)
  • طالبان ۶ مرزبان ایرانی را بازداشت و آزاد کرد!
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی از طالبان
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • تمجید از پایانی که آغازگر حیات شد