Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:40:45 GMT

تعطیلات 13 روزه تاجیک‌ها در ماه مارس

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۹۳۲۳

تعطیلات 13 روزه تاجیک‌ها در ماه مارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بر اساس تقویم رسمی تاجیکستان در ماه مارس سال جاری در این کشور به انضمام روزهای شنبه و یک شنبه که تعطیلی هفتگی می‌باشد، 13 روز تعطیل اعلام شده است.

بنابر گزارش فدراسیون کارگری مستقل تاجیکستان، مطابق با هنجارهای قانون در مورد روزهای جشن، اگر یک تعطیل رسمی با روز جشن همزمان باشد، روز کاری بعدی نیز تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور سنتی در تاجیکستان سالانه 8 مارس را به عنوان روز مادر تجلیل می کنند و این روز در سراسر این کشور تعطیل است.

در روز های نوروز، ساکنان این کشور رسما از 21 تا 24 مارس استراحت می کنند. از آنجا که امسال 21 مارس روز یکشنبه است، بنابراین، طبق قانون، 25 مارس در تاجیکستان نیز یک روز تعطیل خواهد بود.

به این ترتیب، ساکنان تاجیکستان در ماه مارس سال جاری روز های 6، 7، 8، 13، 14، 20، 21، 22، 23، 24، 25، 27، 28 استراحت خواهند کرد.

شایان ذکر است، بنابر دستور «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان نوروز امسال در این کشور به طور محدود و بدون هزینه های اضافی تجلیل می شود.

به این ترتیب، جشن نوروز امسال در تاجیکستان همانند سال های گذشته به طور گسترده تجلیل نخواهد شد.

ستاد مرکزی جلوگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا برگزاری کنسرت ها و رویدادهای ورزشی در چهار محل پایتخت این کشور و با رعایت تمامی قوانین بهداشتی را اجازه داده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان ماه مارس نوروز عید مادران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال