Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرداری مشهد، حسن عطاریان در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از نخستین نمایشگاه بزرگ دست‌سازه‌های هنری سنگ سرپانتین، با بیان اینکه شرکت صنایع دستی خود را به‌دلیل ضعف خط و خوشنویسی در صنایع‌دستی کشور، بر پایه خط، خوشنویسی و نقاشی ایرانی بنا کردیم، اظهار کرد: در ابتدا در بحث حکاکی گوهرسنگ‌ها ورود پبدا کردیم و به‌واسطه پیشکسوتان هنر سنگتراشی در خانه ملک با هنر سنگ سرپانتین و با خود این سنگ آشنا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند مبدع و ایده‌پرداز سنگ مشبک گفت: با سرمایه‌گذاری بیش از 30  میلیارد ریالی و تلفیق چندین هنر با یکدیگر برای بیش از 40 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است و با توجه به رسیدن این هنر به مرحله تولید انبوه، بی‌شک وارد مرحله تجاری‌سازی این محصول و عرضه آن به سراسر کشور و حتی صادرات آن خواهیم شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از این تولید هر محصول سنگ هرکاره فقط برای یک نفر موجب ایجاد اشتغال می‌شد، افزود: اما در این هنر ترکیبی، برای تولید هر محصول حداقل برای هشت نفر ایجاد اشتغال مستقیم می‌شود و این هنر ترکیبی، ارزش افزوده بیش از 10 برابری برای محصولات نهایی را رقم زده است. 

عطاریان ادامه داد: با توجه به پتانسیل زیادی که در این سنگ وجود داشت در حالی که کارهای زیادی در خصوص این سنگ انجام شده و کارهای زیادی برای انجام شدن مانده است، تلاش کردیم با تلفیق هنرهای مختلف در خانه ملک، یک هنر جدیدی را ایجاد کنیم و به این سمت برویم که برند صنایع دستی مشهد را رقم بزنیم.

این هنرمند بیان کرد: شهرهای مختلف برندهای مختلف دارند مانند اصفهان که با میناکاری و قلم‌زنی، شیراز را با خاتم‌کاری و لالجین را با سفال می‌شناسند، اما در مشهد با وجودی که یک پتانسیل عظیمی وجود دارد و حضرت رضا(ع) نیز نسبت به این سنگ ارادت داشتند و دعا کردند و از طرفی کوهی که این سنگ از آن استخراج می‌شود، فقط در مشهد وجود دارد، بنابراین ما را بر این داشت که سنگ هرکاره را به‌عنوان سوغات مشهد مطرح نماییم.

وی با بیان اینکه تحقیقات زیادی در این خصوص صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید یک کارنویی صورت گیرد، گفت: ایده مشبک سنگ‌های هرکاره را امام رضا(ع) در ذهن من انداختند و در این کار سختی زیادی کشیده شد، اکنون بعد از گذشت حدود 4 سال شرایط تولید انبوه این محصولات را فراهم کردیم.

عطاریان ضمن تشکر از ورود و دغدغه معین اقتصادی شهرداری مشهدبه موضوع سنگ سرپانتین وتلاش برای تبدیل این سنگ به عنوان برندسوغات مشهدالرضا(ع)، بیان کرد: برندسازی نیاز به زیرساخت‌ها دارد و این زیرساخت‌ها شامل مسائل مختلفی است که یکی از آن تولید انبوه است که ما بتوانیم از یک محصول هزاران عدد را بدون اینکه کیفیت آن کم شود و از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کنیم، توانستیم تا حدی زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم و در حال حاضر با همراهی مدیریت شهری مشهد و میراث فرهنگی استان پیگیر تحقق این امر مهم هستیم.

این هنرمند مبدع و ایده‌پرداز سنگ مشبک، نوآوری، تولید انبوه، بسته‌بندی، آمدن رنگ و نقش در محصولات را در فراهم‌آوری زیرساخت‌ها مؤثر دانست و افزود: ما باید به سمت برندسازی برویم و سنگ سرپانتین به‌عنوان یک برند صنایع‌دستی اصیل درجه یک را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندان و کار تیمی باعث رشد در این خصوص می‌شود، اضافه کرد: در اصفهان هنرمندان به صورت تیمی و گروهی کار می‌کنند و موفق‌تر هستند، بنابراین ما نیز با تیم‌سازی به این مرحله رسیدیم.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد سنگ سرپانتین تولید انبوه زیرساخت ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، صالح بهرام پور گفت: ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم با زنگ سپاس معلم آغاز می‌شوند.

وی افزود: زنگ سپاس معلم یازدهم اردیبهشت ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه در مدرسه مهر نواخته خواهد شد.

بهرام پور گفت: آئین غبار روبی مزار شهدای گمنام در کیش نیز سه شنبه ساعت هشت و پانزده دقیقه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در اولین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم جمعی از فرهنگیان کیش با ائمه جمعه دیدار و گفتگو خواهند داشت.

مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در مدرسه پروین اعتصامی نیز سه شنبه یازدهم اردیبهشت از ساعت ۱۰ افتتاح می‌شود.

صالح بهرام پور گفت: چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت همکاران اداری آموزش و پرورش با حضور در مدارس از معلمان با اهدای گل و شیرینی قدردانی می‌کنند.

وی افزود: شروع به کار نمایشگاه دستاورد‌های آموزش و پرورش نیز در دومین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: دیدار با فرزندان فرهنگی شهدا نیز در سومین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم انجام خواهد شد.

بهرام پور تصریح کرد: حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه و برپایی میز خدمت آموزش و پرورش نیز در چهارمین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از معلمان برتر منطقه آموزش و پرورش نیز روز شنبه و در پنجمین روز از هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش کیش گفت: جنگ شبانه ویژه فرهنگیان کیش به همراه خانواده نیز در شانزدهمین روز از اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران