Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه مردم ما مردمی انقلابی هستند اما درد دارند گفت: سهل انگاری بعضی مسئولین که غیر انقلابی عمل می کنند باعث موج سواری دشمن می شود.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز(جمعه، ۸ اسفند) با بیان گرامی‌داشت مقام منیره حضرت زینب(س) عقیله‌ی بنی‌هاشم اظهار کرد: ایشان همه خوبی‌های انسانی، زیبایی‌های الهی و مصادیق انسان کامل را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه سنگر وظیفه اصلی ما را الگوبرداری و سرمشق‌گیری از حضرات معصومین دانست و گفت: هرچه از خوبی‌های علی و آل‌علی و انبیاء الهی شنیده ایم ما را بر قله‌های کمال انسانی و اخلاقی می‌نشاند پس باید به سمت آن قله‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که عقیله‌ی بنی‌هاشم سه شاخصه ممتاز معرفت، بصیرت و شجاعت در وجود او بیشتر متبلور بود اظهار کرد: بصیرت یعنی درست دیدن، دشمن‌شناسی، دوست را شناختن و دشمن را کنار گذاشتن است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: اگر اذعان داریم که استکبار، آمریکا و غرب سابقه‌ای در دشمنی ایران و دشمنی با ملت‌های مظلوم عالم دارند پس بصیرت ایجاد می‌کند که دل به وعده دشمن ندهیم.

وی در ادامه قانون ۲ فوریتی اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها را بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری قانون خوبی دانست و افزود: این قانون مچ‌گیری از دولت نبود بلکه دستگیری از دولت بود.

حجت‌الاسلام محمدیان بیان کرد: دولت از طریق مجلس که نمایندگان مردم هستند باید به کارها رسیدگی کند ولی متأسفانه پروتکل الحاقی متاسفانه بدعتی از گذشته برای قانون‌گریزی داشتند و تعهد نامه هایی امضا می شد که کسی مجلس از آن بی اطلاع بود.

وی در ادامه با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند باید از مسئولین مملکت یک‌صدا و یک رویه شنیده و دیده شود تاکید کرد: تریبون نماز جمعه تریبون نظام است و از این تریبون مردم باید صدای مسئولان و کارکردهای آنان‌ را بشنوند و هم فریادها و نیازهای خودشان را به گوش مسیولان برسانند.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه ساماندهی امور به دست مسئولین است اما بعضی از مشکلات و گرفتاری‌ها نه‌تنها ساماندهی نمی‌شوند بلکه به‌جایی می رسد که بعضی بر روی این مشکلات مردم موج‌سواری می‌کنند.

وی با بیان اينکه اگر زخمی در جایی باشد عفونت و مگس آن‌جا می‌نشیند و وظیفه ما این است که برای این زخم ها درمان پیدا کنیم اذعان کرد: شاید خیلی از مسئولین ما انقلابی هم باشند اما غیرانقلابی عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمدیان به سهل‌انگاری که در مسئله‌ سراوان بلوچستان شد و موج‌سواری دشمن در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: سوخت بران بلوچستان مثل کولبران کردستان هستند، چون کارخانجات و جایی‌که در آن‌جا بروند و روزی حلال به دست آورند در این مناطق مرزی وجود ندارد آنها با کمترین درآمد تن به این کارها می دهند در حالی که وظیفه ساماندهی این وضعیت برعهده مسئولان است تا نگذارند دشمن نیز در این مشکلات و حوادث موج‌سواری کنند و قضیه را جور دیگری بازتاب دهند.

وی همچنین به قضیه شن و ماسه در بخش سنگر اشاره کرد و افزود: ما نیز در اینجا باندهایی می‌بینیم که پشت هم هستند و مردمی که چیزی از این نعمت به آنها نمی رسد.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: بی‌سامانی اطراف سفیدرود و برداشت شن و ماسه باید حل شود، این معادن شن و ماسه نعمتی است که خداوند داده ولی متأسفانه نعمتش را کسانی دیگر می‌برند.

وی با بیان اينکه متاسفانه قانون جنگل در این منطقه حکم‌فرما است خاطر نشان کرد: این نعمت باید به‌صورت نظام‌مند بین مردم توزیع شود، چرا کوچه‌های همین سنگر پر از چاله‌چوله است و شهرداری خود نمی‌تواند شن و ماسه برداشت کند.

امام جمعه سنگر با تاکید بر اینکه عده‌ای درد نان دارند اما کسانی هم هستند که سودهای کلان از این برداشت ها می‌برند تصریح کرد: اصلا نظارتی در منطقه خودمختار سفیدرود وجود ندارد و این ولنگاری و رفع مسئولیت است.

حجت‌الاسلام محمدیان با توجه به‌ زیاد بودن وسعت منطقه سنگر تعداد نیروی انتظامی در این منطقه را کم دانست و افزود: نیروی انتظامی تنهاست در حالی که بعضی از اعضای شوراها دلال و دزد هستند، وقتی عضو شورا خودش در مقابل چشم مردم علنی شن و ماسه را با سفارش این و آن قاچاق می کند چه می توان گفت، حداقل مردم هوشیار باشند که فردا دوباره به همین دزدها رای ندهند.

وی یکی دیگر از مشکلات سنگر را که اولویت اصلی و رسیدگی نمایندگان به قولی که داده‌اند شهرستان شدن این بخش عنوان کرد و ادامه داد: بخاطر وسعت منطقه‌ای و کثرت جمعیتی که دارد باید تبدیل به شهرستان شود تا امکانات و بودجه‌ای که می‌دهند از نظر امنیتی، انتظامی، عمرانی و... جوابگوی نیازهای این بخش باشد.

امام جمعه سنگر همچنین ابراز ناراحتی کرد: مسئولین این بخش باید پاسخگوی مشکلات همین مردم باشند در حالی که خیلی از دستورات از جاهای دیگر داده می شود و بخشدار، امام جمعه، شهردار و نیروی انتظامی و... در این بخش از آن بی اطلاع هستند.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت شن و ماسه موج سواری دشمنان استان گیلان نماز جمعه حجت الاسلام محمدیان امام جمعه موج سواری شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل

دریافت 37 MB کد خبر 6090340

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند