Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:17:24 GMT

رونق بازار مسکن در ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۰۱۷

رونق بازار مسکن در ۱۴۰۰ اتفاق می‌افتد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز امیدواری از رفع مشکلات زیر ساختی برای اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، از تاثیر این قانون در بهبود اجاره بها و بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رویداد" در خصوص وضعیت مصوبه "مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی" به رادیو گفت‌وگو، گفت: برخی افراد بیش از 10 واحد مسکونی در اختیار دارند و لذا برای تنظیم‌گری بازار اجاره یا عرضه مسکن به بازار، لازم بود ابزاری در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از اجرای قانون هر خانه‌ای که به مدت 120 روز خالی باشد، مشمول قانون خواهد بود و به ازای هر ماه، در سال اول 6 برابر و در سال دوم 12 برابر و سال سوم 18 برابر مالیات اخذ خوهد شد.

بدری ادامه داد: لازم است مسئله مالیات بر خانه‌های خالی مورد نظر گرفته شود و تنظیم گری با قیمت مناسب در حوزه مستاجری و اجاره بها صورت دهد.

وی گفت: طبیعتا اجرای قانون در مراحل اولیه سخت است و مردم عزیز نیازمند اطلاع رسانی بیشتری هستند و این کار توسط وزارت راه صورت می‌گیرد.

بدری ابراز امیدواری کرد در سه ماهه نخست سال 1400ضعف‌های زیر ساختی 1400 بر طرف شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در کنار این قانون ابزار‌های دیگری هم در حوزه تولید مسکن لازم است که مالیات بر عایدی سرمایه خاصه در حوزه مسکن، خودرو و ارز و سکه نهایی شود.

بدری با بیان اینکه چنین قوانینی نیز در نوبت طرحِ صحن قرار گرفته‌اند، گفت: امیدواریم در سه ماهه نخست سال 1400 این طرح‌ها نهایی شود و شاید باعث گردد در حوزه تولید مسکن، خاصه برای اقشار کم درآمد قدم‌هایی موثر برداریم.

وی افزود: در حوزه تولید مسکن برای اقشار نیازمند جامعه هم، طرح جهش تولید مسکن را داریم که مواد نهایی آن بعد از بودجه 1400، نهایی می‌گردد که در تولید مسکن حمایتی برای دهک‌های پایین، اقداماتی صورت می‌دهد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس تولید مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند

علی اسماعیلی گفت: این وظیفه مجریان قانون است که توجه ویژه ای به موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان داشته باشند و وظیفه خود می‌دانیم برای این اولویت کاری شبانه روز اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: توجه به افراد متخصص و همچنین نخبگان دانشگاهی در هر ۲ حوزه سیاست‌گذاری و اجرا، امری ضروری است. بر همین اساس این ۲ حوزه باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا بتوانند موفقیت‌های مطلوبی را در راستای توسعه اقتصادی و فناوری کشور ایجاد کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی به عنوان مرکز (هاب) انرژی و یکی از موثرترین مراجع پرورش شرکت‌های فعال در حوزه انرژی گازی و نفتی کشور شناخته شده است که این موضوع نشان می‌دهد این استان با وجود فاصله جغرافیایی با شرکتهای فعال در جنوب کشور می تواند با وجود سرمایه‌های انسانی نخبه و هوشمند و منابع و ظرفیت‌های ارزشمند راهگشای بزرگی در صنایع حوزه انرژی کشور باشد.

اسماعیلی افزود: این مساله نقطه قوت خراسان رضوی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مناسب و استفاده از تخصص‌ها و منابع موجود می‌تواند به توسعه‌ اقتصادی منطقه و کشور کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نخبه در حال فعالیت هستند و حفظ و حمایت واقعی از این نخبگان جزو وظایف و ماموریتهای این مجموعه به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: با توجه به رویکرد دولت خدمتگزار بر ساخت مسکن، می توان ایده و طرح مسکن فناوران را برای نیروهای نخبه نیز پیگیری کرد.

اسماعیلی افزود: امید است با حمایت های مسوولان خراسان رضوی و حرکت رو به جلوی دولت سیزدهم در انگیزه بخشی و اعتبار بخشیدن به نخبگان کشور قدمی شایسته برداشته شود.

"قانون جهش تولید دانش بنیان" که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۱ مجلس و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن