Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امشب در برخی مناطق شمال هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: امشب در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان بارش برف را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیائیان اظهار کرد: روز شنبه و یکشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

او با بیان اینکه در استان چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: روز دوشنبه در برخی از مناطق مرزی شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و برخی نقاط مرکزی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تصریح کرد: روز سه شنبه تحت تاثیر موج تراز میانی جو برخی از نقاط شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، برخی از نقاط ارتفاعات دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و همچنین برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور بارش را شاهد خواهیم بود.

او توضیح داد: روز چهارشنبه در همین مناطق از جمله غرب، سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب میزان بیشتری از بارش باران را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب و فردا صبح ماندگاری هوای سرد در اکثر مناطق کشور برقرار است و از شنبه تا اواسط هفته به تدریج افزایش دما را بیشتر مناطق کشور شاهد خواهیم بود به طوری که از شنبه بعد از ظهر در شرق و جنوب شرق افزایش دما در حدود ۸ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

ضیاییان یادآور شد: امشب در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد نسبتاً شدید را شاهد خواهد بود و همچنین امشب و فردا نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و از اواخر امشب و شنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

ضیائیان درباره آب و هوا استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف و در برخی ساعات غبار محلی را شاهد خواهیم بود و بیشترین دمای تهران ۱۱ و کمترین آن سه درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: برای امروز وضعیت جوی در استان به نسبت پایدار است و برای بعضی ساعات بعد از ظهر احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

وی افزود: برای فردا تا ظهر سه شنبه با توجه به گذر سامانه بارشی از استان افزایش ابر و در برخی ساعات به ویژه بعد از ظهر و شب فردا بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

آخوندی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای این مدت گفت: بارش‌ها در برخی مناطق بیشتر خواهد بود به همین منظور آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

آخوندی افزود: در برخی مناطق هم پدیده مه و بارش تگرگ وجود دارد، اما به لحاظ دمایی تغییرات محسوسی نداریم.

دیگر خبرها

  • دمای هوای کرمانشاه افزایش می‌یابد
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها