Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه آهن رشت_ انزلی حلقه مفقوده کریدور شمال _ جنوب محسوب می شود، که با بررسی میزان کالای قابل حمل در بنادر انزلی و کاسپین اهمیت این پروژه قابل لمس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ گسترش راه ها و راه آهن و زیرساخت های حمل و نقل یکی از عوامل مهم توسعه به شمار می رود، از طرفی حمل کالا توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به دلیل داشتن صرفه اقتصادی، کاهش مصرف سوخت نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده ای، تاثیر گذاری بر روی میزان ترافیک جاده ای و کاهش آلودگی هوا، محور توسعه و حافظ محیط زیست عنوان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمل انبوه کالا بالاخص حمل کالاهای خطرناک در کوتاه ترین زمان با سطح ایمنی و صرفه اقتصادی بالا خصوصیاتی است که حمل و نقل ریلی را با سایر شیوه های حمل و نقل متمایز می کند.

 راه آهن رشت_ انزلی حلقه مفقوده کریدور شمال _ جنوب محسوب می شود، که با بررسی میزان کالای قابل حمل در بنادر انزلی و کاسپین اهمیت این پروژه قابل لمس است.

تکمیل پروژه رشت _ انزلی و اتصال راه آهن به بنادر کاسپین و انزلی و همچنین حمل کالا مخصوصا مواد اولیه مورد نیاز صنایع با حداقل تعرفه در حجم بالا به چرخیدن چرخ صنایع تولیدی کمک شایانی می کند و راه آهن نیز می‌تواند به نقطه عطفی در زمینه توسعه اقتصادی و جهش تولید منطقه و کشور بدل شود.

قطع به یقین با اتصال بنادر و صنایع تولیدی با ایجاد خطوط فرعی و آنتنی به شبکه ریلی شاهد کاهش هزینه های تحمیلی به تجار و صنایع خواهیم بود و این صرفه اقتصادی به بدنه چرخه تولید باز خواهد گشت و این مهم زیربنای رونق تولید را رقم می زند.

کاهش هزینه های میلیاردی صرف مقوله حمل و نقل و تامین مواد اولیه و همچنین حمل کالای تولید شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی می تواند به افزایش حجم تولید، افزایش دستمزد و رفاهیات پرسنل و در نتیجه افزایش انگیزه سرمایه انسانی واحدهای تولیدی و صنایع کمک شایانی کند.

 

فرشید عابدی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: راه آهن رشت انزلی حمل و نقل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟