Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه بدون تعارف درباره قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی عنوان کرد: در قانون پیش بینی شده بود که دو ماه بعد از تصویب قانون اگر آنها وفای به عهد نکردند، ما اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می کنیم و همین کار را نیز انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آخرین قدم هم مذاکره ای بود که بنا به درخواست آژانس از ایران شد که اظهار علاقه کردند بیایند و صحبت کنند و ما بعد از مشورتی که با ارگان های ذیربط و مسئولان ارشد داشتیم موافقت کردند آقای گروسی به ایران بیاید و مذاکره کنیم.

صالحی درباره سفر گروسی به تهران خاطرنشان کرد: آژانس به ما گفت که اگر پروتکل الحاقی را متوقف کنید و بعد از دو هفته دیگر برجام اجرایی شد و طرف های مقابل به تعهداتشان برگردند، اگر در این فاصله ما هیچ حضوری نداشته باشیم یک انقطاع اطلاعاتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما نزدیک به ۵۰ سال است در موافقتنامه پادمان هستیم و ما فقط پروتکل الحاقی را که در برجام پذیرفته بودیم داوطلبانه اجرا کنیم، متوقف کردیم، اظهار داشت: مسئولان نظام همه گفته اند اگر طرف مقابل برگشت و همه تعهداتش را انجام داد، ما هم به عقب برمی گردیم و همه تعهداتمان را انجام می دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: یکی از تعهدات ما اجرای پروتکل است و در پروتکل یک کار مستمر است و آن عکسبرداری و فیلمبرداری مستمر است و اگر در آن انقطاعی ایجاد شود و توقفی در آن حاصل شود، باعث ایجاد بهانه ای برای طرح سوالات عجیب و غریب می شود. به اعتبار اینکه این مسئله ادامه یابد، به لحاظ فنی گفتیم حرف حقی است.

وی با اشاره به مذاکراتش با رافائل گروسی در تهران عنوان کرد: وقتی که ما مذاکره می کنیم در خلأ که مذاکره نمی کنیم، من قبل از اینکه وارد مذاکره شوم قبلا با مسئولان ارشد نظام و مراجع ذیربط مسائل را مطرح می کنم و چارچوب و کف ها و چارچوب مذاکره را مشخص می کنند. ما در آن چارچوب حرکت کردیم و به لطف خدا این امر محقق شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: آژانس تا سه ماه حق دسترسی به سیستم های ضبط کننده اطلاعات و دوربین ها را ندارد.

وی در بیان چرایی این سه ماه نیز گفت: آژانس هر سه ماه یک گزارش می دهد و ما هم نگفتیم سر سه ماه. ما گفتیم تا سه ماه. ممکن است هفته آینده به برجام برگردند. این تا سه ماه را گذاشتیم که تا گزارش بعدی مسئله را در بربگیرد.

صالحی گفت: اگر تا سه ماه چنین نشد ما اطلاعات را از بین می بریم و از آنها هم خواهش می کنیم که دوربین ها را برچینند.

در حال تکمیل...

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان انرژی اتمی سانتریفیوژ آژانس بین المللی انرژی اتمی پروتکل الحاقی تا سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهار بارانی سودجان از لنز دوربین شهروندخبرنگار

شهر سودجان از توابع استان چهارمحال و بختیاری است. در این روز‌های بهاری بارش رحمت الهی آسمان این شهر را فرا گرفت و رنگ و بوی تازه‌ای به آن بخشید.

شهروندخبرنگار ما فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: علیرضاصادقی - چهارمحال و بختیاری

 

بیشتر بخوانید:

آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • بهار بارانی سودجان از لنز دوربین شهروندخبرنگار