Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - دولت ترامپ تیک تاک را که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، یک تهدید امنیت ملی معرفی کرده و مدعی بود این اپلیکیشن اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.
شرکت تیک تاک برای حل و فصل شکایات حریم خصوصی در آمریکا که مدعی هستند این اپلیکیشن به شکل غیر قانونی تصاویر اسکن صورت کاربران را ضبط کرده و اطلاعات خصوصی را در اختیار گروه‌های شخص ثالث قرار داده است، ۹۲ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، جان زد لی، قاضی منطقه‌ای آمریکا در شیکاگو باید این توافق را تایید کند. وی در سپتامبر به وکیلان اعلام کرده بود اگر این توافق دربرگیرنده منافع همه نباشد، آن را رد خواهد کرد.

دولت ترامپ تیک تاک را که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، یک تهدید امنیت ملی معرفی کرده و مدعی بود این اپلیکیشن اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد.

حدود ۲۰ شکایت علیه تیک تاک در آمریکا تنظیم شده بود که شامل شکایت‌های تنظیم شده در دادگاه های فدرال در کالیفرنیا و ایلینویز بودند که همگی آنها در دادگاه شیکاگو تجمیع شدند.

تحت توافق تیک تاک با شاکیان، علاوه بر ایجاد یک صندوق پولی برای کاربران تیک تاک، این سرویس اشتراک گذاری ویدیو، برنامه آموزشی رعایت حریم خصوصی را آغاز کرده و گام‌های دیگری برای حمایت از حریم خصوصی کاربران برمی دارد.

کاترینا کارول، وکیل نماینده کاربران در بیانیه‌ای گفت: رسانه اجتماعی بیگناه به نظر می‌رسد اما جمع‌آوری نگران کننده اطلاعات، ذخیره سازی و افشای آنها در پشت صحنه می‌تواند اتفاق بیافتد. هدف این توافق جلوگیری از بروز چنین اتفاقی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش از این فیس‌بوک برای حل و فصل شکایات مربوط به جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق ابزار برچسب گذاری عکس، موافقت کرده بود ۶۵۰ میلیون دلار پرداخت کند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: حریم خصوصی تیک تاک حریم خصوصی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند

استاندار قم گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صورتی که قم را هدف فعالیت اقتصادی خود قرار دهند، مورد حمایت مدیریت استان بوده و می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدآقامیری در اولین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری گفت: گشایش اقتصادی، تسریع چرخه اقتصادی کشور، حمایت از بخش تولید جزو مسائل مهم و اهداف دولت سیزدهم بوده که در طول این مدت محقق شده است.‌ 

وی افزود: سرمایه‌گذار و تولیدکننده افسران جنگ اقتصادی کشور هستند که در این وضعیت با وجود تحریم‌های ظالمانه مستکبرین همه سرمایه و زندگی خود را پای تولید آورده‌اند. 

آقامیری تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده و تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اصلی ما در مدیریت استان بوده است؛ لذا در این راستا جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جزو جلساتی بوده که هر هفته به صورت مرتب به ریاست بنده از ابتدای حضورم در استان برگزار شده‌ است.

استاندار قم گفت: بخش خصوصی توانمندی‌ بالایی در مسائل اقتصادی دارد و بنده به این توانایی اعتقاد ویژه‌ای داشته و حمایت از آنان را جزو برنامه‌های خود می‌دانم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • ادعای جنجالی؛ رالف رانگنیک سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد!
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال