Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@16:13:56 GMT

شمارش معکوس برای لوایح FATF

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۱۴۰۵

شمارش معکوس برای لوایح FATF

بررسی دو لایحه جنجالی از لوایح ۴گانه مربوط به پیش‌شرط‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) بنابر اظهارات محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در کمیسیون مشترک به پایان رسید.

به این ترتیب، شمارش معکوس برای بررسی این دو لایحه پرچالش در صحن مجمع آغاز شده است؛ لوایحی که در مجلس دهم، پس از فراز و نشیب فراوان به تصویب رسید؛ اما نتوانست از سد شورای نگهبان بگذرد و مجمع تشخیص نیز به جای حل اختلاف میان مجلس و شورای نگهبان، آن را مسکوت گذاشت تا موعد قانونی یک‌ساله برای بررسی آن‌ها منقضی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا که مجمع، بنا بر پاسخ مثبت رهبری به درخواست حسن روحانی رئیس‌جمهوری برای بررسی دوباره این دو لایحه، کار بررسی لوایح «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)» و «کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو)» را از سر گرفته است، محسن رضایی در توییتر از جلسه مشترک نمایندگان دولت با اعضای مجمع خبر داد و در توییتر نوشت: «پنج نماینده دولت در جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص حضور یافتند. ظریف، زنگنه، دژپسند، همتی و خانم جنیدی در این جلسه، استدلال‌های خود و دولت را مطرح کردند. کار کمیسیون مشترک درباره پالرمو و cft پایان یافت و پیشنهاد‌ها برای طرح در صحن مجمع تشخیص آماده شد.»

دولتی‌ها همواره تاکید کرده‌اند که نپیوستن به FATF خودتحریمی است. این موضوع را یک بار دیگر، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور مطرح کرد و در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت گفت: بررسی دو لایحه مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی اهمیت دارد؛ زیرا بعد از رفع تحریم نباید یک خودتحریمی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، واعظی با اشاره به جلسه‌ای که میان دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره FATF برگزار شده است، گفت: اکنون شرایط بین‌المللی تغییر کرده است و کشور‌های بسیاری در تماس با ما به دنبال چگونگی ادامه توسعه همکاری‌ها بعد از لغو تحریم‌ها هستند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: FATF در دنیا به عنوان یک روال عادی مطرح شده است یعنی تقریبا غیر از دو سه کشور تمام کشور‌های دنیا به FATF پیوستند؛ بنابراین اینکه ما خودمان بخواهیم خودمان را منزوی کنیم، کار درستی نیست. واعظی جلسه بین دولت و مجمع را خوب و طولانی توصیف کرد و افزود: ما آنقدر این موضوع را مساله مهمی برای آینده روابط خارجی و بانکی می‌دانیم که حاضریم همه‌گونه وقت بگذاریم و همکاری و روشنگری کنیم تا زودتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصمیم برسد و امیدواریم تصمیمی باشد که با توجه به شرایطی که امروز وجود دارد، به اقتصاد کشور کمک کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 اف ای تی اف مجمع تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام دو لایحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون شطرنج در حالی طی روزهای ۱۵ تا ۲۹ فروردین انجام شد که در مجموع ۱۵ نفر نسبت آمادگی خود را برای تصدی این پست اعلام کردند اما در نهایت پرونده ۱۳ کاندیدا برای بررسی صلاحیت مدیریتی در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت.

فاطمه ابوالقاسمی، مجتبی ارشدی، احمد علی بابایی، مهرداد پهلوان زاده، کمال جوانمرد، علیرضا خسروی، شهریار رحمانی اصل، وحیده صوابیه، حمزه علی پور، حمید گودرزی، محمدرضا محمدی بهابادی، مسعود ناموری آذر و امیرعرفان هاشمی ۱۳ نفری هستند که در پروسه انتخابات فدراسیون شطرنج برای تصدی این فدراسیون قرار گرفته اند.

به گفته کاظم دستگردی سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج و دبیر مجمع انتخاباتی این فدراسیون، بررسی اولیه پرونده این کاندیداها در کمیسیون تطبیق انجام شده است و حداکثر در دهه سوم تیر، انتخابات فدراسیون برگزار می شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد روندی که تا به امروز در مورد انتخابات فدراسیون شطرنج طی شده است، توضیح داد و گفت: در مجموع و طی مدت زمانی که برای نام نویسی از کاندیداها تعیین شده بود، ۱۵ نفر برای ورود به انتخابات به عنوان کاندیدای ریاست ثبت نام کردند اما در نهایت دو نفر از متقاضیان مدارک خود را پس گرفتند و اینگونه انصراف شان را اعلام کردند.

دستگردی ادامه داد: بدین ترتیب پرونده ۱۳ کاندیدا بررسی تکمیل و در اختیار وزات ورزش قرار گرفت تا در کمیسیون تطبیق بررسی تکمیلی روی آنها به منظور تایید صلاحیت مدیریتی انجام شود.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج با بیان اینکه کمیسیون تطبیق به منظور بررسی پرونده کاندیداهای ریاست این فدراسیون برگزار شده است، تصریح کرد: چند نفر از کاندیداها نقصی مدارک داشتند که به موضوع به آنها اعلام شد تا اقدام لازم را برای تکمیل مدارک موردنیاز انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون تجدیدنظر برای رسیدگی به پرونده این کاندیداها خاطرنشان کرد: طی هفته جاری و نهایت هفته آینده کمیسیون تجدید نظر برگزار می شود و بعد از آن وضعیت کاندیداها برای اعلام به مراجع ذی صلاح و گرفتن تاییدیه صلاحیت نهایی مشخص می شود.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج با بیان اینکه اواخر تیر مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار می شود، گفت: تاکید وزیر ورزش برگزاری انتخابات در کوتاه ترین فاصله زمانی است. معاون وزیر (اسبقیان) هم پیگیر سروسامان دادن به فدراسیون هایی است که با سرپرست اداره می شوند و اینکه تا نیمه سال انتخابات شان برگزار شود. بنابراین اگر مشکل خاصی پیش نیاید و نتیجه تایید صلاحیت ها هم به موقع اعلام شود، دهه سوم تیر انتخابات را با هماهنگی وزارت ورزش برگزار می کنیم.

کد خبر 6097267 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • ناظر داوری بازی گل گهر و شمس آذر: لباس دو تیم در جلسه هماهنگی مشکلی نداشت، زیر نور مشکل ایجاد شد!
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • شمارش معکوس برای تقسیم تهران /استان های غربی و شرقی با محوریت کدام شهرها تشکیل می شود؟
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور