Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@22:06:20 GMT

اگر روزی یک تخم مرغ بخوریم خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۱۴۸۴

اگر روزی یک تخم مرغ بخوریم خطرناک است؟

تخم مرغ یکی از محبوب‌ترین وعده‌های غذایی در سراسر جهان محسوب می‌شود، با این وجود، یک سوال رایج این است که آیا هر روز تخم مرغ خوردن خطرناک است یا خیر.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، اولین چیزی که ممکن است با شنیدن کلمه "تخم مرغ" به ذهن شما خطور کند کلسترول است؛ بنابراین، ممکن است برای برخی تعجب آور باشد که اصطلاح "چربی سوزی" نیز با تخم مرغ همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا بیایید سردرگمی کلسترول را از بین ببریم. هر تخم مرغ حاوی حدود ۱۸۵ میلی گرم کلسترول است، بسیاری از کارشناسان معتقدند که تمرکز باید بر کاهش میزان چربی‌های اشباع و ترانس مصرف شده و همچنین قند‌های اضافه شده باشد؛ بنابراین، چرا تخم مرغ‌ها همچنان با واکنش معکوس مواجه می‌شوند؟

بسیاری از مردم هنوز فکر می‌کنند که تخم مرغ می‌تواند سطح کلسترول آن‌ها را افزایش دهد، اما در واقع این درست نیست. کلسترول غذایی موجود در تخم مرغ در واقع باعث بهبود مشخصات کلسترول شما می‌شود. در حقیقت، چندین مطالعه نشان داده است که سطح HDL (نوع خوب کلسترول) پس از خوردن روزانه بین یک تا سه تخم مرغ در شرکت کنندگان بهبود می‌یابد و طبق مطالعات بخش سلامت هاروارد، هرچه سطح HDL شما بالاتر باشد، بهتر است.

HDL می‌تواند به حذف نوع بد کلسترول، به نام LDL، از دیواره رگ‌های شما، یعنی عروق خونی که اکسیژن غنی از قلب به بافت‌های بدن می‌رساند، کمک کند. اگر HDL کافی در بدن وجود داشته باشد، در واقع به LDL تجمع یافته در شریان‌ها (که می‌تواند منجر به نوعی بیماری قلبی معروف به تصلب شرایین شود) متصل می‌شود و از طریق جریان خون تا رسیدن به کبد منتقل می‌شود. سپسکلسترول مضر را با ریختن آن در روده از طریق صفرا از بین می‌برد، جایی که از طریق آن به خوبی دفع می‌شود.

جدا از افزایش سطح کلسترول HDL، تخم مرغ همچنین دارای یک ماده مغذی ضروری به نام کولین است که برای متابولیسم سالم ضروری است. در حقیقت، یک گروه از مطالعات نشان داد که بیماران چاقی که رژیم کم چربی را دنبال می‌کنند و برای صبحانه تخم مرغ غنی از کولین می‌خورند، در مقایسه با کسانی که صبحانه نان شیرینی می‌خورند بیشتر وزن کم کردند. برای زمینه، یک تخم مرغ حدود ۲۰-۲۵ ٪ از نیاز روزانه شما به کولین را ارائه می‌دهد. از همه مهمتر، کولین برای ساخت ماده‌ای ضروری است که برای از بین بردن آن کلسترول مضر از کبد و روده‌ها ضروری است.

با این وجود باید به این نکات توجه کنید که زیاده روی در مصرف تخم مرغ خطرناک است، شما می‌توانید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود بگنجانید، البته مشروط بر آن که نسبت به تخم مرغ حساسیت یا آلرژی خاصی ندارید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تخم مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تیره‌روزی‌های کلباء با وجود گلزنی قایدی

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ریاست جمهوری امارات، تیم‌های اتحاد کلباء و الوصل به مصاف هم رفتند که این مسابقه با پیروزی چهار بر یک زردپوشان الوصل به پایان رسید.

در این مسابقه، الوصل موفق شد در دقیقه 36 به گل نخست بازی دست پیدا کند. روی حرکت خوب کایو از سمت چپ، پاس این بازیکن مقابل دروازه به آداما دیالو رسید و او موفق شد قفل دروازه را باز کند.

در نیمه دوم کلباء به گل تساوی رسید. پاس پشت پا و دیدنی دنیل بسا به مهدی قایدی رسید و او با یک ضربه دیدنی به گوشه دروازه، حساب کار را به تساوی کشاند.

الوصل در دقیقه 77 به شکل عجیبی به گل رسید. پاس الکسیس پرز در پشت محوطه جریمه به سیاکا سیدیبه رسید و او با شوتی غافلگیرکننده از پشت محوطه جریمه و روی اشتباه مرگ‌بار سنگربان کلباء، حساب کار را دو بر یک کرد.

در دقیقه 83 و روی یک ارسال از مرکز زمین به روی دروازه کلباء، سفیان بوفتینی با ضربه سر حساب کار را سه بر یک کرد. در وقت‌های تلف شده نیز الکسیس پرز روی ارسال دیدنی فابیو لیما، تیر خلاص را بر پیکر کلباء وارد کرد و بازی با نتیجه چهار بر یک به سود الوصل به پایان رسید.

با این نتیجه، الوصل راهی فینال جام ریاست جمهوری شد. مهدی قایدی نیز که تک گل تیمش را به ثمر رساند، در دقیقه 89 تعویض شد.

دیگر خبرها

  • «روزی روزگاری در آمریکا» + فیلم
  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • ادامه تیره‌روزی‌های کلباء با وجود گلزنی قایدی
  • تاپ شات؛ روزی که آسمان انگلیس با شاهکار ژوزه مورینیو آبی شد
  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟