Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ایران زمین - پرونده قضایی در دادسرای نظامی به دنبال وقوع حوادث اخیر سراوان تشکیل شد. دادستان نظامی سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال وقوع حوادث اخیر در گذر مرزی با کشور پاکستان پرونده‌ای در این ارتباط در دادسرای نظامی این استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، علیرضا موسایی اظهار داشت: درباره حوادث رخ داده در گذر مرزی شمسر شهرستان سراوان، از همان لحظات ابتدایی پرونده‌ای در دادسرای نظامی سیستان و بلوچستان تشکیل شد که به‌طور ویژه در دست رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان با رعایت عدالت و انصاف به موضوع رسیدگی می‌کند و قطعاً احقاق حق خواهد شد. دادستان نظامی سیستان و بلوچستان در مورد حمله به پاسگاه کورین گفت: تعرض مسلحانه به این مرکز انتظامی توسط اشرار مسلح و معاندان نیز با حساسیت و دقت لازم و به‌طور ویژه دنبال خواهد شد. وی اظهار داشت: ابعاد این حوادث در دست بررسی است و به محض تکمیل تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید.

سکوت در تاسوکی، جنجال در سراوان
روز پنجشنبه هفته گذشته پس از فروکش کردن ناآرامی‌های مرز سراوان، استاندار سیستان و بلوچستان سران همه طوایف را به نشستی فراخواند تا در حضور همه مسئولان امنیتی و انتظامی استان و سران طوایف مختلف، ابعاد این حادثه و همچنین چالش‌های سوخت‌بری و معیشت مرزنشینان مورد بررسی قرار گیرد. به دنبال حادثه مرزی سراوان برخی افراد و گروهک‌های معاند درصدد ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان برآمده و با استفاده از فضای مجازی، مردم را تحریک به ایجاد تشنج و برهم زدن امنیت استان کردند که با وساطت معتمدان، علما و ریش سفیدان و هوشیاری مردم نقشه شوم این گروهک‌ها ناکام ماند. اما این حادثه هشداری بود به مردم و مسئولان استان که هر غفلت و کوتاهی در تأمین امنیت و معیشت مردم می‌تواند ابزار تبلیغات منفی  و تهاجم دشمنان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با سران طوایف برای بررسی حوادث اخیر با اشاره به اجرای طرح رزاق اظهار داشت: جا دارد از شجاعت و شهامت فرماندهان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برای اجرای این طرح تشکر کنم زیرا با اینکه برخی گفته بودند این کار را نکنید اما وارد این موضوع شده و گفتند این مهم باید ساماندهی  شود تا عزت جوانان این منطقه حفظ‌  و یک گذر مرزی ایجاد شود تا در کنارآن هم بحث امنیت کنترل و هم رفت و آمدها مشخص شود.وی افزود: ما در مرزمان افراد گوناگونی اعم از بنگلادشی، افغانستانی، ترک، لر و کرد داشتیم که با ماشین سوخت می‌بردند و برخی نیز از آن طرف مواد مخدر وارد می‌کردند تأکید ما بر این بود که مردم سیستان و بلوچستان این سوخت را ببرند.

 چالش‌های طرح رزاق
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در طرح رزاق هر ماشینی که از معابر در نظر گرفته شده عبور می‌کند پنج خانوار را زیر پوشش دارد و در این طرح به انسان‌های فقیر توجه شده است.وی افزود: مافیا نمی‌گذارد که در حوزه سوخت ساماندهی انجام شود و چون منافع‌شان به خطر می‌افتد، اذیت می‌کنند و ما نیز معترض این کارشکنی هستیم اما طرح رزاق یک تصمیم درست بود. موهبتی ادامه داد: من خواهش کردم که مسئولیت این سوخت‌رسانی به جهت شرایط امنیتی برعهده سپاه باشد اما این موضوع را دوستان ما نپذیرفتند و گفتند این شدنی نیست. وی تصریح کرد: گفتیم سازمان همیاری شهرداری‌ها بیاید کار اجرایی را انجام دهد تا سودی ببرد که منافع آن به شهرداری‌های  سیستان و بلوچستان برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح رزاق برای ساماندهی و امنیت بخشی و تأمین معیشت مرزنشینان به اجرا درآمد، گفت: در گذشته خودروهای سوخت‌کش در جاده‌ها حرکت می‌کردند بعضاً تیراندازی می‌شد، خودروها با سرعت زیاد تردد می‌کردند که موجب تصادف و  آتش‌سوزی و عده‌ای نیز کشته می‌شدند، هیچ ‌کس آن روزها را یادش نمی‌رود.

 چرا شبکه‌های ماهواره‌ای در حادثه تاسوکی سکوت کردند؟
موهبتی اظهار داشت: در زمینه حادثه سراوان کسانی که در آن سوی مرزها نشسته و فریاد می‌زنند آن زمانی که حادثه تاسوکی، دارزین، مسجد جامع و... اتفاق افتاد، کجا بودند که داد و فریاد کنند زمانی که مردم استان توسط تروریست‌ها کشته می‌شدند، چرا آن روزها کسی از بیرون مرز صدایش درنیامد چون افراد بی‌گناه در حال کشته شدن بودند.وی با بیان اینکه کدام کشور دنیا اجازه می‌دهد عده‌ای به مقر نظامی حمله و او سکوت کند، گفت: کدام کشور دنیا اجازه می‌دهد به نماد حاکمیت در یک شهرستان حمله کنند و حکومت سکوت کند. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حمله به فرمانداری سراوان در هر کشوری بود، آدم‌های بسیاری کشته می‌شد اما در اینجا کجا آدم کشته شد؟ چرا قسمت پر لیوان را نمی‌بینید؟ البته شما اینها را خوب می‌دانید من این‌ها را به شما می‌گویم چون ما و شما یک تیم هستیم و باید مطلع باشیم.

مولوی عبدالحمید: جوانان سیستان و بلوچستان احساسات‌شان را کنترل کنند
از سوی دیگر  مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی زاهدان با صدور پیام صوتی از مردم بویژه جوانان سیستان و بلوچستان درخواست کرد احساسات‌شان را کنترل کنند و به پاسگاه‌ها و سایر اماکن عمومی تعرضی نکنند.
به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه‌ اهل سنت زاهدان،‌ مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در این پیام صوتی که در فضای مجازی پخش شده مردم را به آرامش دعوت کرده است. وی گفت: «توصیه‌ بنده به مردم عزیز استان بالأخص جوانان مؤمن این است که احساسات خودشان را کنترل کنند و از تعرض به اماکن عمومی مثل پاسگاه‌ها و ادارات پرهیز نمایند زیرا این اماکن متعلق به عموم مردم است.»
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: استان ما یکی از امن‌ترین استان‌ها بوده و همه‌ ما باید تلاش کنیم تا امنیت عمومی استان به خطر نیفتد، زیرا امنیت به نفع همه و ناامنی به ضرر عموم مردم است. علما، معتمدین و جوانان عزیز ضمن توصیه‌ دیگران به خویشتنداری و حفظ آرامش، مواظب باشند کسی از احساسات مردم سوءاستفاده نکند.مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: مسئولان نیز قضیه روز دوشنبه سراوان را به دقت و با حفظ بی‌طرفی منصفانه بررسی و رسیدگی کنند، همچنین در اظهارنظرهایشان تمام جوانب را در نظر بگیرند تا باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم رنج‌کشیده نشوند. عاملان حادثه تیراندازی به سوخت‌بران باید به مجازات قانونی خود برسند و خسارت‌های وارده جبران شود؛ این امر به آرامش مردم و امنیت کمک می‌کند. مولوی عبدالحمید افزود: توصیه‌ دیگر بنده به مسئولان این است که شرایط اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهند. با توجه به معضل بیکاری در استان، بخشی از مردم از راه سوخت‌بری نانی سر سفره‌هایشان می‌برند؛ تا زمانی‌که راه جایگزینی برای این موضوع درنظر گرفته نشده است، نباید این راه ارتزاق بسته شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان دادسرای نظامی حوادث اخیر طرح رزاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند