Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@02:27:22 GMT

عوامل مهم در بروز کمردرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۱۵۵۲

پزشکان می‌گویند افرادی که ورزش نمی‌کنند و عضلات کمرشان ضعیف است بیشتر دچار کمردرد می‌شوند. خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: شیرین زمانی متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل درباره تفاوت کمردرد‌های بیمارگونه یا مکانیکی گفت: کمردرد یکی از شایعترین درد‌هایی است که انسان‌ها حداقل ۱ تا ۳ بار در طول عمر خود آن را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر درد فرد همیشگی و رو به افزایش باشد باید آن را ریشه یابی کرد، ولی در مواقعی مثل روز‌های منتهی به نوروز افرادی که بی تحرک هستند و ورزش نمی‌کنند در هنگام کار زیاد دچار درد کمر می‌شوند. افرادی که ورزش نمی‌کنند و معمولا پشت میزنشین هستند و عضلات کمرشان ضعیف است بیشتر دچار کمردرد می‌شوند.   متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل درباره افرادی که به مدت طولانی پشت میز به ویژه میز چرخ خیاطی می‌نشینند گفت: گزگز و خواب رفتگی نشان از درگیری عصب سیاتیک این افراد دارد. این افراد باید به ازاء هر یک ساعت که پشت میز می‌نشینند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه راه بروند. در حالت نشستن عضلات شکم را تا ۱۰ شماره سفت کرده و رها کنند و تا جاییکه ممکن است روی میز خم نشوند و از همه مهمتر اینکه با پزشک مشورت کنند.   متخصص ارتوپدی و جراحی مفاصل درباره افراد جوانی در هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها دچار درد می‌شوند گفت: این افراد دچار درگیری کشکک زانو هستند. این افراد اگر وزن بالا دارند باید کاهش وزن داشته باشند. از سرویس بهداشتی فرنگی استفاده کنند. از دوزانو و چهارزانو نشستنن پرهیز نمایند. نماز خود را پشت میز بخوانند و از همه مهمتر به پزشک مراجعه کنند تا دلیل این درد تشخیص داده شده و اقدامات و دارو‌های لازم تجویز شود. بیشتر بخوانید: ۸ نکته کلیدی درباره خواص گل بابونه انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. برچسب ها: کمر درد سلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمر درد سلامت پشت میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه