Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله در مهر ماه میزان شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشخص می‌شود این در حالی است که دانشجویان از افزایش شهریه ها در ترم دوم سال که مجازی هم برگزار می شود، خبر می دهند.

به گزارش برنا؛ هر ساله در مهر ماه میزان شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشخص می‌شود. بر این اساس دانشگاه‌ در نیمه اول و دوم سال تحصیلی موظف به اخذ شهریه ابلاغ شده از سوی وزارت علوم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی یک سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا، آموزش‌های آنلاین و عدم برگزاری کلاس‌های درسی، شهریه کلاس‌ها یا باید از ثبات برخوردار باشد یا میزان آن کاهش یابد. در این میان ترم بهمن به عنوان یکی از ترم‌های کوتاه و کم بازده از سوی اساتید یاد می‌شود. هرچند با افزایش شهریه از سوی برخی از دانشگاه‌ها در ترم جای مواجه هستیم.

افزایش شهریه به دلیل تحصیل در ترم آخر

الهام یکی از دانشجویان رشته حقوق است که در یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی تحصیل می‌کند. او به خبرنگار برنا گفت: بر اساس بررسی‌های اساتید فقط سه تا چهار جلسه دیگر ترم جاری به اتمام می‌رسد. هرچند میزان شهریه دانشگاه افزایش یافته است. در حالی که در این ترم  واحدهای عملی اخذ نشده و دلیل افزایش اخذ شهریه هم مشخص نیست.

او افزود: ترم گذشته یک میلیون و 700 تومان برای 19 واحد پرداخت کردم. این ترم 13 واحد اخذ شده و دو میلیون تومان پرداخت کردم. مسئولان آموزش دانشگاه دلیل افزایش شهریه را تحصیل دانشجویان در ترم آخر مطرح می‌کنند!

عدم همخوانی امکانات و میزان اخذ شهریه

حمید یکی از دانشجویان شبانه دانشگاه سراسری است که در رشته کامپیوتر تحصیل می کند. او به خبرنگار برنا گفت: در ایام کرونا برخی از اساتید در ساعات بعد از زمان اداری و کلاس به برگزاری دوره می‌پردازند. در این شرایط برخی از استاید در ساعت 22 به برگزاری کلاس‌های مجازی اقدام می‌کنند. از سوی دیگر  امتحانات هم به شکل مجازی برگزار شده و به نحوی زمینه تقلب فراهم است.

او افزود: افزایش شهریه در این ایام چندان با امکانات و شرایط موجود همخوانی ندارد. همین قضیه می‌طلبد تا وزارت علوم ییش از پیش به بررسی عملکرد دانشگاه‌ها بپردازد.

اعتراضات به افزایش شهریه به کمیسیون آموزش اعلام شود

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره هر گونه افزایش شهریه در دانشگاه‌ها به خبرنگار برنا گفت: دانشجویان باید در این زمینه اعتراض‌شان را  برای کمیسیون آموزش مجلس ارسال کنند.

او افزود: در این روند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی‌های لازم را در دستور کار قرار می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت نیازمند بررسی است، تاکید کرد: در صورت افزایش بی دلیل شهریه با دانشگاه مربوطه برخورد می‌شود.

کادر آموزشی دانشگاه دلیل افزایش شهریه را توضیح دهند

عبدالرضا باقری، رییس هیات امنا وزارت علوم درباره افزایش شهریه دانشگاه‌ها در ترم بهمن به خبرنگار برنا  گفت: دانشجویان دلیل هر گونه افزایش قیمت را از دانشگاه مربوطه جویا شوید.

بررسی چرایی افزایش شهریه دانشگاه‌ها

ترم‌جاری به‌دلیل تداخل آن با تعطیلات نوروزی کوتاه است. از سوی دیگر آموزش‌های آنلاین هم با مشکلات خاص خود همراه است. طی یکسال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا برخی از افراد در نظام آموزشی کشور از تنزل کیفیت آموزش‌ها در فضای مجازی و تقلب‌های ناشی از آن یاد می‌کنند. این مسئله باعث کاهش کیفیت تحصیل دانشجویان می‌شود. با این تفاسیر افزایش قیمت شهریه‌های تحصیلی جای تامل دارد.

//انتهای پیام: 5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهریه دانشگاه آموزش آنلاین زهرا سلیمانی شهریه دانشگاه ها خبرنگار برنا کمیسیون آموزش افزایش شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف

تشکل‌های دانشجویی سیستان و بلوچستان با انتشار بیانیه‌ای خطاب به استاندار، به انتصاب مجدد مدیر عزل شده در جریان تخلفات انتخاباتی اعتراض کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، اوایل اسفندماه 1402 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان بیان نکات خود در ارتباط با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به مسئولان استان تاکید کرد "به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست شخصی در نقطه‌ای بخواهد دخالتی در امور انتخابات داشته باشد، چرا که شدیدترین برخوردها با او صورت خواهد گرفت."

در ادامه روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان با انتشار خبری اعلام کرد "مدیر متخلف که در ستاد یکی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی استان فعالیت داشت، برکنار شد." در این اطلاعیه آمده بود "پس از بررسی نهادهای نظارتی و اثبات موضوع دخالت در روند انتخابات، یک مدیر در یکی از شهرستان سیستان و بلوچستان از سمت خود عزل شد."

رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان و رئیس ستاد انتخابات استان نیز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، از برخورد جدی با مسئولان متخلف که در عرصه انتخابات ورود می‌کنند خبر داد. حالا اما ظاهراً مدیر برکنار شده در جریان انتخابات، در مرکز استان به سمت مدیریتی دیگری منصوب شده که این امر واکنش‌هایی در فضای مجازی به دنبال داشته و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز با انتشار بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به دفتر استانی تسنیم ارسال شده، به این موضوع واکنش نشان دادند. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در واکنش به انتصاب مدیر متخلف

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمانِ الرَّحِیمِ

«ان الله لایغیرما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم»

(همانا خداوند تغییر نمی‌دهد سرنوشت قومی را مگر آنکه خودشان تغییر دهند …)

در ایام انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی خبر برخورد با مدیر متخلف که با وجود تصدی بر مسند دولتی در آن زمان مشغول به فعالیت در ستاد یکی از نامزدهای انتخابات بود، بیش از پیش دلسوزان انقلاب اسلامی و استان را نسبت به تغییر و بهبود شرایط با وجود استاندار جهادی چون جنابعالی امیدوار کرد؛ لیکن این خبر مسرت بخش در کمتر از دو ماه جای خود را به تلخی انتصاب همان مسئول در پستی بالاتر داد و این انتصاب خواسته یا ناخواسته این پیام را در جامعه صادر نمود که نه تنها مجازات تلخی در انتظار مدیران متخلف در عرصه انتخابات نیست، بلکه در سریع‌ترین زمان ممکن پاداش لابی با اصحاب قدرت را دریافت می‌کنند.

این بیانیه، تلنگری است برای بی‌تفاوت‌ها، مسئولین، دانشجویان و در کل هر شخص دغدغه‌مندی که در سرنوشت خویش و دیگران  موثر است و صد البته با مسئولان دوره 40 و چند ساله پس از انقلاب که از صدر تا ذیل باید پاسخگوی اعمال خود نه تنها تا زمانی که بر مسند هستند بلکه تا زمانی که اعمالشان آثار  خود را بروز می‌دهند باشند و همچنین مسئولینی که با انتصاب‌های براساس گرایش حزبی، سمی مهلک را به خورد این استان داده‌اند.

آقای استاندار سکوت برابر متخلفان، خزان عدالت‌طلبی و انقلابی‌گری است و اتفاق مذکور بدعتی نابخشودنی در سپهر سیاسی و ساختار اداری استان محسوب می‌شود که حقیقتاً از فردی چون شما انتظار نمی‌رود. جناب استاندار، اگر موضوع تخلف این شخص در بازه انتخابات خلاف واقع بوده، پس چرا عزل این مدیر آنطور با سر و صدای خبری در بوق و کرنا شد؟! اگر عزل به درستی و منصفانه صورت گرفته، انتصاب مجدد فرد متخلف در مسند و جایگاه امروز چه معنایی دارد؟! و در این صورت این شخص با کدام رانت و پشتیبانی به این جایگاه منصوب شده است؟

اینها سوالاتی است که باید هرچه سریعتر جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوءاستفاده بدخواهان پاسخ داده شود.

در پایان تشکل‌های جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن اعلام اعتراض جدی نسبت به این موضوع خواستار پاسخگویی سریع و صریح حضرتعالی و مسئولین ذی‌ربط هستیم و امیدواریم همانطور که در سایر مسائل استان منش و رفتار انقلابی از شما دیده‌ایم، در این مورد نیز ورود شما دلسوزانه باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف