Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی که در مقطع کارشناسی ارشد دانشجوی رشتۀ تاریخ بودم، در کلاس، سخن از شهادت یا رحلت پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله رفت و بنده از اینکه ایشان مسموم شدند، دفاع کردم؛ واکنش استاد کاملاً منفی بود؛ بلکه حتی به تمسخر بنده انجامید. گذشت و گذشت تا به جلسۀ دفاع از پایان‌نامه رسید و من در جایی مرقوم کردم: «پس از شهادت پیامبر .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»؛ این بار چون می‌دانستم ممکن است حساسیت ایجاد شود، سند مسمومیت ایشان را از کتاب صحیح بخاری در پاورقی ذکر کردم (تعمداً به منبع شیعی ارجاع ندادم که شائبه‌ای پیش نیاید)؛ اما باز هم بخاطر همین کلمه مؤاخذه شدم و متهم شدم که مسائل ایدئولوژیک را در پژوهش تاریخی دخالت داده‌ام و دست آخر برای تایید پایان‌نامه و تسویه حساب نهایی، مجبور به حذف پاراگرافی شدم که در آن عبارت «شهادت پیامبر» ذکر شده بود.

ما باید بپذیریم که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که از حیث مذهبی کاملاً متکثر است و با طیف وسیعی از عقاید مواجهیم. متأسفانه بسیاری از اوقات، توسط بعضی افراد، برخی باورهای شیعی غیرعلمی شمرده می‌شود و خصوصاً گاهی افرادی که با اخلاص به ساحت اهل‌بیت علیهم‌السلام اظهار علاقه می‌کنند، افرادی عامی و کم‌سواد و ... تلقی می‌شوند.

این اتفاق خصوصاً در جوامع علمی و دانشگاهی هم جریان دارد؛ قضاوتی نمی‌کنم که چنین فضایی غالب است یا حداقلی؛ اما به هر حال بطور محسوسی وجود دارد. طبیعتاً در چنین فضایی که هم در داخل کشور و هم در بیرون از مرزها (با غلظت بیشتر) آداب و رسوم شیعی مورد طعن و نقد قرار می‌گیرد، صحبت‌های علاقمندان به اهل‌بیت باید بسیار سنجیده بیان شود. مدعای ما این است که مذهب ما بر اساس عقلانیت و حکمت است؛ پس هر سخن سستی که توسط ما گفته شود، هم آب به آسیاب دشمن خارجی می‌ریزد و هم تیغ برخی هموطنانمان را در جهت طعن بر عقاید و آداب و رسوم شیعی تیزتر می‌کند.

اگر ما به پشتوانۀ اسناد محکم و متقن با صدای بلند اعلام می‌کنیم که حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به شهادت رسیده‌اند و در تقویم هم از کلمۀ «شهادت» برای ایشان استفاده می‌کنیم و نیز اصرار داریم که ایشان به مرگ طبیعی از دنیا نرفته، یا می‌گوییم نبی مکرم اسلام هم با سم و مظلومانه از دنیا رفته‌اند، باید نهایت کوشش خود را بکنیم که از کلمۀ «شهادت» در جای صحیح خود استفاده کنیم؛ و الا با دست خود تلاش‌هایی که برای رساندن پیام مظلومیت آل محمد شده‌است، بی‌اثر کرده‌ایم.

مثلاً وقتی سندی مبنی بر شهادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در دست نداریم، ولی در پوسترها و طرح‌ها مدام ذکر کنیم: «مراسم شهادت حضرت زینب»، آنگاه باید منتظر باشیم که ما را به غیرعلمی بودن متهم کنند؛ باید منتظر باشیم که بگویند: پس شهادت حضرت زهرا را هم صرفاً از روی عادت و تعصب تکرار می‌کنند. خلاصه آنکه عقاید شیعه به قدر کافی مورد هجمه هست؛ لااقل خودمان اسباب هجمه را فراهم نکنیم!

حالا در ایام وفات حضرت زینب کبری، در حالی که هیئات محترم مذهبی در اعلامیه‌های مراسمشان، عنوان «شهادت حضرت زینب» را درج می‌کنند، توئیت اخیر حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامد کاشانی مبنی بر اینکه «ما دلیلی دال بر شهادت ایشان نداریم و عنوان شهادت بر عظمت حضرت زینب نمی‌افزاید، بلکه شهادت پناهنده به آن بانوست»، با توجه به شهرت و جایگاه ایشان در میان هیئات مذهبی و البته صدا و سیما، بسیار اهمیت دارد:

اولاً با توجه به مباحث مستدل ایشان در باب ولایت اهل‌بیت و تاریخ اسلام و نیز با توجه به مناظره‌ها و مباحثات ایشان با جناب حسین دهباشی و امام‌جمعۀ خاش، این توئیت، حامل این پیام است که شیعه بخاطر علاقه‌ای که به اهل‌بیت دارد، واقعیات تاریخی را نادیده نمی‌گیرد! و اگر از مظلومیت حضرت زهرا سخن می‌گوید نه بخاطر دکان درست کردن و تفرقه‌افکنی، بلکه بخاطر مستندات محکم تاریخی است و شیعه اگر واقعاً دلایل و قرائن محکم تاریخی بر مظلومیت و به قتل رسیدن آن بانوی بزرگوار نداشته باشد، هرگز ادعای کذب نمی‌کند.

ثانیاً با توجه به شأن علمی و جایگاه محترم ایشان در بین اهل روضه و منبر، اثر سخن ایشان مانند سخن کسی که دور از فضای هیئت به سر می‌برد، نیست! شاید اگر فردی با درجۀ پایین‌تر علمی و یا حتی فردی دانشمند ولی دور از مجالس روضه، چنین تذکری را اظهار می‌کرد، سخنش تاثیری نداشت؛ بلکه شاید اثر عکس می‌گذاشت؛ اما بیان آقای کاشانی به‌گونه‌ای است که ان‌شاءالله دوست‌داران مخلص اهل‌بیت علیهم‌السلام این تذکر را به گوش جان شنیده و از این به بعد دقیق‌تر سخن می‌گویند تا مبادا ابزار سوء استفادۀ دیگران شود.

لذا هر کس که در میدان دفاع از عقاید شیعه می‌کوشد، با این موضع‌گیری دستش پُرتر می‌شود و تیغ طعن‌زنندگان به شیعه با چنین مواضعی کُند خواهد شد به فضل خدا.

منبع: الف

کلیدواژه: شهادت حضرت زینب اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟

زی‌سان: ژوزه مورایس سرمربی سپاهان، اعلام کرد دین رحمت و مهربان را برگزیده و مسلمان شده است.

به گزارش زی‌سان، مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. 

او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره‌های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و.... مسلمان شده بودند.

گفته می‌شود مورایس با شیدا مقصودلو ازدواج کرده است

در هفته‌های اخیر و در پی ناکامی‌های پیاپی سپاهان، برخی هواداران این تیم مدعی بودند که یک دختر جوان ایرانی عامل اصلی بحران در سپاهان است. یک از هوادار سپاهان اصفهان در ایکس نوشته بود: «ضربه‌ای که شیدا خانوم به سپاهان زد، آمریکا تو جنگ جهانی به ژاپن نزده بود!»

اشاره این هوادارا و د‌ه‌ها هوادار دیگر به «شیدا مقصولو» بود. 

شیدا مقصودلو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۷۶ در تهران متولد شد. شیدا مقصودلو فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است.

مقصودلو فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم سینمایی "قهرمان" ساخته اصغر فرهادی آغاز کرد. او همچنین در نمایش‌های "چند تکه لغزان"، "لوله"، "آرش"، "تورنج" و "نشانی" نیز نقش‌هایی را ایفا کرده است.

ماه‌هاست که در فضای مجازی از او به او به عنوان همسر و یا نامزد ایرانی ژوزه مورایس یاد می‌شود. در ماه دی سال ۱۴۰۲، خبر‌هایی مبنی بر ازدواج این دو فرد منتشر شد.

اختلاف سنی شیدا مقصودلو و مورایس بار‌ها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. مورایس ۵۸ ساله است و حدود ۳۰ سال از مقصودلو بزرگتر است. 

پست‌های اینستاگرام مقصودلو مملو از کامنت‌های کاربران هوادار سپا‌هان و تبریک ازدواج او و مورایس است. حالا برخی هواداران سپاهان می‌گویند عامل حواس پرتی و بی تفاوتی مورایس به تیم همین خانم بازیگر است.  

نه شیدا مقصودلو و نه مورایس هیچ کدام در هفته‌های اخیر شایعات تکذیب نکردند. باشگاه سپاهان نیز به این موضوع واکنشی نشان نداده بود که همه اینها به نوعی تائید کننده خبرها بود. 

مورایس امروز درباره افت سپاهان و آیا تاثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تاثیر داشته است؟ گفت: «بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه ای هستم و اتفاقا وقتی کسی که تشکیل خانواده می دهد و حرفه ای است، مسئولیتش بیشتر می شود. این موضوع تاثیری نداشته است.»

tags # سپاهان سایر اخبار (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • چهره متفاوت حامد بهداد و سحر دولتشاهی در یک سریال جدید | عکس
  • بعد از شهادت هم کار همرزمش را راه انداخت!
  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مصرف ماهانه ۸۵ هزارتن تخم مرغ در کشور
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • مبارزات آیت الله کاشانی علیه رژیم صهیونیستی + موشن گرافیک