Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:14:37 GMT

نهاد وکالت نهاد حمایتی در دفاع از حقوق عامه مردم است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۲۳۰۰

نهاد وکالت نهاد حمایتی در دفاع از حقوق عامه مردم است

ایسنا/اردبیل رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل گفت: نهاد وکالت نهاد حمایتی از دفاع از حقوق عامه مردم است و شایسته نیست این نهاد را در ردیف مشاغل اقتصادی و کسب و کار تلقی کرد.

رضا زرعی در مراسم روز وکیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه اصلی کانون وکلا خدمت به مردم و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های موثر و راهگشا در حوزه وکالت است تا در بهترین شرایط بتوان از حق و حقوق مردم دفاع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است وکلا نیز مانند صاحبان سایر مشاغل به دلیل کم‌تجربگی و برخی از عناصر و عوامل دیگر در مسیر انجام وظیفه خود دچار قصور و کوتاهی شوند اما در قانون اساسی به صراحت وظیفه و رسالت وکیل را در دفاع از حققوق عامه و شهروندان تبیین کرده و این مساله در همه حوزه‌ها عمومیت دارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ما در کانون وکلا با تخلفات وکلا در روند رسیدگی به پرونده‌ها، عدم حضور در دادگاه و یا تهیه نکردن دادخواست و سایر کوتاهی و قصور به عنوان مجموعه ناظر برخورد کرده و از طریق کمیته انصباطی وکلا را تحت پیگیرد قانونی قرار می‌دهیم.

زرعی در مورد ارائه مشاوره‌های حقوقی ز طریق وکلای کانون تصریح کرد: این مشاوره‌ها در کنار وکالت تسخیری و معاضدتی یکی از رسالت‌های اصلی ماست که تلاش می‌کنیم در طول سال و براساس وظایفی که برعهده ماست پیگیری‌ها را انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به حاکم شدن شرایط کرونا برخی وقفه‌ها را در برنامه‌های آموزشی شاهد هستیم و این شرایط آموزش 90 نفر از کارآموزان را نیز با چالش و نگرانی روبرو کرده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان اردبیل افزود: در سال‌های گذشته عمده آموزش‌های ما به صورت حضوری بوده اما در سیستم مجازی این رویه به سختی انجام می‌شود که امیدواریم با بهبود شرایط هم برنامه‌های آموزشی حضوری و هم فعالیت‌های کتابخانه‌ای و انتشار نشریات کانون به صورت مرتب انجام شود.

زرعی به سفرهای شهرستانی و تعامل با مقامات قضائی اشاره کرد و گفت: با انجام سفرهای دوره‌ای به شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم تا در نشست با مقامات قضائی تعامل خوبی را بین وکلا و قضات برقرار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکالت كانون وكلا استانی اجتماعی استقلال کانون وکلا کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • معلمان خادم‌یار رضوی در اردبیل تجلیل شدند
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند