Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: آلودگی‌های ناشی از طرح توسعه نیشکر سلامت مردم خوزستان را تهدید می‌کند؛ این شرکت به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کند. - اخبار استانها -

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: مردم خوزستان از آلودگی‌های ناشی از برداشت سیاه نیشکر در توسعه نیشکر خوزستان گلایه دارند و این سلامت مردم خوزستان را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌های 7گانه توسعه نیشکر در خوزستان با سوزاندن نیشکر باعث آلودگی هوا و مشکلات تنفسی برای مردم استان می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: این شرکت که جزو شرکت‌های پردرآمد خوزستان است، باید در قبال مردم خوزستان به مسئولیت‌های اجتماعی خودش عمل کند و حضور پررنگی داشته باشد.

گزارش|دوده نیشکر؛ کامی که شیرین نشداستاندار خوزستان: چغندر قند جایگزین مناسبی برای محصول نیشکر در فصول خشک است

این نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم تصریح کرد: این مسئله آلایندگی هوا ناشی از شرکت توسعه نیشکر مطالبه به حق مردم است و این را مطالبه را از جایگاه مجلس پیگیری می‌کنیم.

به گزارش تسنیم؛ شرکت توسعه نیشکر خوزستان در فصل برداشت با سوزاندن برگ‌های نیشکر باعث ایجاد دوده و آلایندگی در هوا شده که این شکل برداشت (برداشت سیاه) باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم می‌شود.

گفتنی است؛ با وجود تولید بیش از 40 درصد شکر کشور در خوزستان، در هفته‌های اخیر مردم خوزستان با کمبود شکر در بازارها روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/341/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مردم خوزستان توسعه نیشکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • (ویدئو) آلودگی مشعل‌های نفت در خوزستان
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر