Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه نوروزیان روز شنبه در جمع رسانه ها اظهار داشت: مبتلایان جدید از شهرستان های بندرعباس و بستک هستند که در یک مورد همکار فرد مبتلا پیشتر به کرونای جهش یافته مبتلا شده بود و فرد دیگر نیز به تازگی از مسافرت خارج از کشور بازگشته است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته یک نفر دیگر در هرمزگان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، افزود: هم اکنون آمار فوتی های قطعی کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دکتر نوروزیان از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون ۲۸۳ نفر در هرمزگان با علائم مشکوک به کرونا، اما سی تی اسکن و جواب آزمایش منفی PCR  فوت کرده اند.

این مقام مسوول تصریح کرد: در حال حاضر نیز ۸۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که حال چهار نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است.

وی با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی، گفت: متاسفانه در طول هفته گذشته شاهد افزایش شمار مبتلایان در استان بودیم که بیشتر مبتلایان نیز در رده های سنی ۲۵ تا ۵۰ سال بودند.

دکتر نوروزیان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون از بیش از ۱۶۲ هزار نفر در هرمزگان نمونه گیری شده و هم اکنون یک هزار و ۳۴۸ بیمار در قرنطینه خانگی به سر می برند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و  در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده  و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان هرمزگان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هرمزگان ویروس کرونا هرمزگان اخبار کنکور ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

ایسنا/لرستان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی هفته گذشته تا به امروز و بدنبال بارندگی های اخیر و گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت ‌شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز ‌مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

‌پیمان آسترکی در گفتگو با ایسنا گفت:
این پزشک متخصص بیان کرد: متاسفانه تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و اکثرا با علایم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.
وی تاکید کرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نمی‌باشد.
آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.
او یادآور شد: مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخیصی در زمان مناسب صورت گیرد و تاکید می‌شود از خود درمانی پرهیز شود.

انتهای پیام        

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته