Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در زمینه تامین و توزیع روغن پیگیری‌های خوبی در استان صورت گرفته است، ۳۰۰۰ تن روغن برای بخش خانوار و ۲۰۰۰ تن روغن خام برای بخش واحدهای تولیدی تخصیص پیدا کرده که این مقادیر در طول اسفند ماه سال جاری وارد شبکه توزیع می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری‌ مقدم در خصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی برای ایام عید اظهار کرد: در حوزه تنظیم بازار برای دو محور تصمیم‌گیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش اول تشدید اقدامات نظارتی در بازار و بخش دوم مربوط به تامین و توزیع کالاهای اساسی است.

وی افزود: در حوزه اقدامات نظارتی طرح تشدید بازرسی‌ها از طرف بازرسی سازمان صمت و همچنین مدیریت بازرسی اتاق اصناف در ایام اسفند و نوروز برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره اهمیت تامین و توزیع کالاهای اساسی عنوان کرد: در حوزه بازار اتاق اصناف به دلیل بیماری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم در حال برگزاری جشنواره فروش فوق العاده نوروزی ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین کالاهای اساسی پیگیری‌های انجام شده برای مرغ، برنج و روغن است. در زمینه تامین مرغ کار مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی در حال انجام است و شیوه نامه جدیدی توسط جهاد تهیه شده و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است. تا بدین وسیله تامین و توزیع مرغ روند بهتری نسبت به گذشته پیدا کند. در روزهای گذشته با مشکلاتی در تامین مرغ به وجود آمده بود بنابراین این مساله در حال حاضر به عنوان اولویت پیگیری می‌شود.

غفوری مقدم بیان کرد: در زمینه تامین روغن نیز پیگیری‌های خوبی صورت گرفت و  سهیمه مناسبی نسبت به قبل به استان تخصیص یافت. ۳۰۰۰ تن روغن برای بخش خانوار و  ۲۰۰۰تن روغن خام برای بخش واحدهای تولیدی تخصیص پیدا کرده است. این مقادیر در طول اسفند ماه سال جاری وارد شبکه می‌شود. با ورود این روغن از هفته آینده به شبکه تا حدودی مشکل کمبود روغن بر طرف می‌گردد.

وی در زمینه تامین و توزیع برنج تصریح کرد: ۲۴۰۰تن  سهمیه برنج در بهمن ماه به استان اختصاص یافته بود که ۵۰ درصد آن توزیع و ۵۰ درصد دیگر نیز در اسفند ماه توزیع خواهد شد. بعد از پایان توزیع برنج مرحله اول ۲۴۰۰ تن برنج سهیمه جدید برای استان در نظر گرفته شده است. بنابراین بیش از  ۳۲۰۰ تن برنج در طول اسفند ماه با این دو مرحله سهیمه توزیع خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در زمینه شکر نیز  ۴۴۰۰ تن شکر خانوار برای استان در نظر گرفته شده است. از این مقدار حدود ۲۰۰۰ تن برای شهرستان‌ها و باقی مانده برای مشهد است. از مجموع۴۴۰۰ تن شکر، ۱۰۰۰ تن برای تبدیل شدن به قند برای استان در نظر گرفته شده است که فرایند آن نیز درحال انجام است. بنابراین هر کیلو قند ۹۵۰۰ تومان و هر کیلو شکر به مبلغ ۸۷۰۰ تومان توزیع و در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. در حال حاضر توزیع روغن، شکر و برنج در حال انجام است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طول اسفند ماه زمینه تامین کالاهای اساسی تامین و توزیع خراسان رضوی برای بخش تن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بابک مومنی در دیدار مردمی با کشاورزان و شالیکاران بخش دابودشت آمل در مصلی نماز جمعه گفت: عمده‌ترین نگرانی و دغدغه‌های کشاورزان مربوط به تولید محصول برنج و نحوه تامین نهاد‌های کشاورزی بویژه کود و سم بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برغم مشکلاتی که در ابتدای فصل کشت امسال در خصوص تامین نهاد‌های زراعی وجود داشت افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های وزیر جهادکشاورزی و پیگیری‌های استانداری و سازمان جهادکشاورزی مازندران، از طریق شرکت خدمات حمایتی، در حال تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هستیم و این مشکل بزودی مرتفع خواهد شد.

وی گفت: معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی نیز دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده اند و در آینده نزدیک کمبودی‌ها و عقب ماندگی‌های تامین کود شیمیایی کشاورزان بزودی جبران خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران، پایین بودن قیمت برنج در فصل برداشت را نیز یکی دیگر از مشکلات و نگرانی‌های کشاورزان دانست و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های تامین کنندگان و تعاون روستایی، امسال شاهد رکود بازار و پائین بودن قیمت برنج  تولیدی داخل نخواهیم بود و شاهد بازار خوبی برای همه از جمله سود منطقی تولیدکنندگان و مدنظرداشتن توان اقتصادی مصرف کنندگان باشیم.

مومنی با بیان اینکه دشت هراز یکی از مهمترین دشت‌های شالیزاری و تولید برنج کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: کشاورزان و شالیکاران نقش حیاتی و کلیدی در بحث امنیت غذایی کشور بشمار می‌روند.

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود