Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز، گفت : باتوجه به اینکه امسال هم به مانند پارسال بنا به دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا، انجام سفر‌های نوروزی با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود، برای همین باید از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از معضلات پیش روی حوزه گردشگری در این ایام را وجود خانه مسافر‌های غیرمجاز اعلام کرد و گفت : علیرغم اینکه اماکن اقامتی دارای مجوز استان در نوروز پارسال همکاری بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند، اما فعالیت اماکن غیرمجاز همجون خانه مسافر‌ها مشکلاتی را بوجود آورد.

دادستان کرمانشاه افزود: از آنجایی که هیچ نظارتی روی خانه مسافر‌های غیرمجاز نیست و بهداشت عمومی در آن‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود، می‌توانند در گسترش بیشتر بیماری کرونا نقش داشته باشند.

او افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری پلیس نظارت بر اماکن و اجراییات شهرداری باید نسبت به شناسایی و پلمب این واحد‌های غیرمجاز اهتمام بیشتری در این ایام داشته باشند.

کرمی ادامه داد: طبق گزارشاتی که تاکنون از فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز در استان صورت گرفته، تعداد زیادی از این واحد‌ها در منطقه تاق بستان هستند که باید برخورد جدی لازم با آن‌ها انجام گیرد.

او با تاکید براینکه میراث فرهنگی استان باید برنامه‌ای برای معرفی خانه مسافر‌های مجاز به مسافرینی که به ضرورت سفر می‌کنند داشته باشد، گفت: به عنوان یک راهکار شهرداری می‌تواند در ایام پیک سفر مکانی را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد تا نسبت به راهنمایی مسافرین به سمت خانه مسافر‌های مجاز اقدام کند.

دادستان کرمانشاه افزود: از هم اکنون همه دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با تشدید شیوع بیماری کرونا در ایام پیش رو تلاش لازم را داشته باشند تا زحمات و مجاهدت‌های مدافعان جبهه سلامت استان با کم کاری‌ها و بی توجهی‌ها به هدر نرود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی ایام نوروز ویروس کرونا خانه مسافر های غیرمجاز خانه مسافر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

آرش صیادی درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شده است همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار  زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می شود.

وی درخصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این  بازدیدها ۱۳۸  بنگاه غیر مجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.

وی همچنین در خصوص خانه های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیر قانونی و غیر مجاز است، گفت: امتیاز هیچ هویت حقوقی ندارد و امکان دارد افراد دارنده امتیاز از آن حذف شوند بنابراین مردم بدانند این قرارداد بسیار پر ریسک است و امکان دارد تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به برخورد با مشاوران املاک متخلف اظهار داشت: در مقطعی شاهد بورس بازی مسکن از سوی برخی از مشاوران املاک بودیم که اغلب این مشاوران بدون مجوز فعالیت می‌کنند و در مانور برخورد با آنها توانستیم ١٣٨ بنگاه غیر مجاز را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس