Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@16:53:14 GMT

خیز کرونا در سی‌سخت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۲۵۷۷

خیز کرونا در سی‌سخت

به  گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وقوع زلزله در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد با اینکه تلفات جانی به همراه نداشت، منجر به آسیب رساند به منازل مسکونی مردم شد. در حال حاضر شرایط مردم با وجود سرمای شدید هوا و بیماری کرونا چندان مناسب نیست.

علی معنوی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره وضعیت گسترش ویروس کرونا بین مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: اکثر خانه‌های مسکونی این شهر ویران شده است، مردم بی‌خانمان و دچار مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه متاسفانه بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت اول مردم سی‌سخت قرار ندارد.

وی با بیان اینکه به احتمال فراوان شاهد خیز گسترش کرونا در روزهای آینده در سی‌سخت خواهیم بود، گفت: زمانیکه مردم زلزله زده پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، احتمال گسترس این ویروس در سی‌سخت وجود دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره اقدامات گروه‌های جهادی بر مقابله با بیماری کرونا بین مردم زلزله‌زده ادامه مطرح کرد: بیمارانی که مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا هستند توسط پزشکان شناسایی و از سایر خانوارها جدا می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های جهادی مستقر در سی‌سخت مطرح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از زمان وقوع زلزله تیم‌های جهادی سلامت شامل دانشجویان سال آخر پزشکی(انترن) را به منطقه اعزام کرد. این تیم‌های جهادی فعالیت خود را محدود به درمان آسیب‌های ناشی از این حادثه نکردند تا مشکلات درمانی مردم منطقه را حل کنند.

معنوی اضافه کرد: گروه‌های جهادی سلامت به صورت روزانه نیز از ساعت 8 صبح تا 17 بعد از ظهر در بیمارستان صحرایی سی‌سخت حاضر بوده و به ویزیت مردم می‌پردازند. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه سلامت مردم دچار مشکل خاصی نیستند، گفت: حدود 50 نفر از مردم در حادثه وقوع زلزله آسیب دیده‌اند که به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافتند و به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های جهادی مستقر در سی‌سخت مطرح کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از زمان وقوع زلزله، تیم‌های جهادی سلامت متشکل از دکتر، ماما و پرستار را به منطقه اعزام کرد. این تیم‌های جهادی فعالیت خود را محدود به درمان آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی این حادثه کردند تا مشکلات درمانی مردم منطقه را حل کنند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1088844 برچسب‌ها زلزله سی سخت دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت جهادی کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زلزله سی سخت دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت جهادی کرونا تیم های جهادی وقوع زلزله سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است

محمد صادق صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش مؤثر استاندار کردستان برای زدودن موانع ارتباط بی‌واسطه با مردم استان اظهار کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی ایران قوی، وجود و پای کار بودن مردم استان در تمام جوانب زیست مومنانه است.

وی افزود: بحمدالله با شبکه سازی عملیاتی حلقه‌های میانی، پاسخگویی به مسائل مردمی در مسیر بسیار ارزشمندی از همدلی و تقویت مبانی مردمی سازی دولت در استان شکل گرفته است.

وی با قدردانی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی بر تحقق شفافیت در عملکرد به جامعه هدف خاطرنشان کرد: پویایی و میدان داری در جامعه با جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار تحقق خواهد یافت و نقش بزرگان خانواده و محلات به عنوان حلقه میانی تأثیرگذار در تحقق این معروف، انکار ناپذیر است.

صادقی بازدیدهای میدانی استاندار کردستان را مصداق خدمت بی منت جهت حل مسائل خرد و کلان در استان عنوان کرد.

دستیار استاندار کردستان در امر مردمی‌سازی گفت: مردم کردستان همواره سرآمد در خدمت مضاعف و تکریم کرامت انسانی هستند.

کد خبر 6090083

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد