Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@19:54:00 GMT

دفن 8 هزار پرنده در گلستان / اینجا ماتمکده است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۳۱۷۴

دفن 8 هزار پرنده در گلستان / اینجا ماتمکده است

سم بوتولیسم در گلستان جان 8 هزار پرنده را گرفته و این سم کشنده موجودات دیگر را نیز به خطر می اندازد.
علی بیانی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن در شمال غربی گلستان گفت: بیماری بوتولیسم که برای دومین سال پیاپی از بهمن ماه باعث مرگ تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در میانکاله و خلیج گرگان شده به سواحل این شهرستان و جزیره آشوراده رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رکنا، همچنین هفته گذشته لاشه هشت هزار پرنده آبزی و کنار آبزی که به دلیل بوتولیسم در محدوده سواحل نوکنده و بندرگز گلستان و گلوگاه در شرق مازندران تلف شده بودند پس از جمع‌آوری به صورت بهداشتی در شهرستان بندرگز دفن شد.
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی گلستان گفت: این لاشه‌ها به طور عمده از گونه چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی و حواصیل است و در ۲۰ روز اخیر از کرانه های تالاب بین المللی میانکاله و خلیج گرگان جمع‌آوری گردید.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۷ اصله درخت خشک و خطرساز در بخش‌های تفرجی پارک‌های جنگلی استان با حجم ۴۷۲ متر مکعب با هدف حفاظت از سلامت مردم در زمان حضور در طبیعت قطع شد.
داود مقدسی اظهارداشت: ۲۳۱ درخت خشک خطرساز دیگر در پارک قرق و النگدره گرگان و پارک امام رضا(ع) کردکوی نیز شناسایی شد که درخواست مجوز برای قطع آنها از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری درحال انجآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سم بوتولیسم پرندگان مهاجر میانکاله اخبار حوادث پرندگان مهاجر میانکاله سم بوتولیسم سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کرونا ایران تجاوز آزار و اذیت فیلم دوربین عکس کرونا ویروس بازیگر سینما و تلویزیون بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پاکسازی پارک جنگلی النگدره و ناهار خوران گرگان به همت طبیعت دوستان
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد