Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر را در ارتباط با حمله و یورش مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره متهم کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جان کارلین معاون دادستان کل آمریکا روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: وزارت دادگستری آمریکا تاکنون بیش از 300 نفر از طرفداران افراطی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را به دلیل حمله و یورش مرگبار به ساختمان کنگره متهم کرده و حداقل 280 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: تحقیقات درباره کسانی که مسئول این حمله و یورش مرگبار هستند با سرعت بی‌سابقه‌ای ادامه دارد. کسانی که مسئول این حمله بوده‌اند باید پاسخگو شوند و پاسخگو خواهند شد.

اظهارات کارلین یک روز پس از آن بیان شده است که یوگاناندا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: حامیان دونالد ترامپ که ماه گذشته حمله مرگباری با ساختمان کنگره کردند، نشان داده‌اند که قصد منفجر کردن ساختمان و کشتن اعضای کنگره را دارند.

 وی افزود: این تهدیدات نشان می‌دهد که افراط گرایان می توانند ساختمان کنگره را در جریان سخنرانی جو بایدن هدف قرار دهند.

رئیس پلیس موقت کنگره آمریکا سعی کرده است تا نظر مساعد نمایندگان کنگره را برای حفظ تدابیر امنیتی شدید و موانع و حصارها جلب کند.

وی اظهار داشت: اعضای گروه‌های شبه نظامی که در حمله مرگبار 6 ژانویه حضور داشته‌اند، نشان داده‌اند که مایل به منفجر کردن ساختمان کنگره هستند و می‌خواهند هر تعداد از نمایندگان کنگره را که می‌توانند به قتل برسانند. ما فکر می‌کنیم که حفظ تدابیر امنیتی شدید در اطراف ساختمان کنگره لازم و ضروری است.

رئیس پلیس کنگره آمریکا: حامیان ترامپ قصد منفجر کردن ساختمان کنگره را دارندرئیس پلیس کنگره آمریکا: برای حملات گسترده آماده نبودیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساختمان کنگره کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد

‌به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نبی اله قاسمی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی یک فقره تیراندازی به سمت اماکن خصوصی، مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۶ خرم‌آباد با اشراف اطلاعاتی یک عامل تیراندازی را دراین‌رابطه شناسایی که طی هماهنگی قضائی وی را در مخفیگاهش به همراه یک قبضه سلاح کمری دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد با بیان اینکه متهم انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرده است، گفت: متهم به همراه پرونده به دستگاه قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097671

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد