Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان گفت که کشورش از برگشت امارت طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند.

وزارت امور خارجه افغانستان در اعلامیه‌ای نوشته است که در این دیدار دو طرف صد سالگی روابط دیپلماتیک میان افغانستان و روسیه را برجسته ساخته و خواهان تقویت همکاری‌ها برای تامین صلح در افغانستان و گسترش روابط دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، وزرای خارجه افغانستان و روسیه روی پیشرفت روند صلح از جمله آغاز مذاکرات پرمحتوا تاکید کردند.

لاوروف اظهار داشت: روسیه از برگشت «امارت» حمایت نمی‌کند و برای خروج نام طالبان از لیست سیاه، نیاز به پیشرفت‌های لازم در مذاکرات صلح می‌باشد. وی همچنین بر نقش اساسی کشورهای منطقه در پیشرفت روند صلح افغانستان تاکید کرد.

محمد حنیف اتمر نیز گفته است که دولت افغانستان همه تعهداتش را در خصوص صلح برآورده نموده و انتظار دارد طالبان نیز چهار تعهد اساسی‌شان را مطابق به وعده پس از رهایی زندانیان‌شان برآورده سازند.

در ادامه دو طرف صحبت‌های مفصل پیرامون همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مبارزه با تروریسم، تندروی، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان‌یافته در منطقه داشتند و بر ایجاد طرح مشترک برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

همچنین دو طرف پروژه‌های اقتصادی مشترک را به بحث گرفته و تاکید کردند که بهبود امنیت و تقویت همکاری‌های اقتصادی در نزدیکی روابط دوجانبه از اهمیت فراوان برخوردار است.

اتمر و لاوروف همچنین بر ادامه و افزایش تماس‌های دوجانبه و چندجانبه به منظور تقویت روابط و همکاری‌ها تاکید کردند و همچنین توافق کردند تا روی یک نقشه راه جامع برای همکاری‌های دوجانبه کار کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرگئی لاوروف محمد حنیف اتمر افغانستان تاکید کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان