Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگانه غریب‌گشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این‌که متأسفانه دیدگاه‌های غلطی در خصوص توانایی بانوان در ورزش‌های سنگین همچون کشتی وجود داشته است، اظهار کرد: طی دو سال اخیر تاکنون بانوان یزدی با همت و استقبال از این رشته، ثابت کردند که پتانسیل قهرمانی را دارند.

وی افزود: اگر دیدگاه‌ها نسبت به این ورزش تغییر کند و از این ورزش حمایت شود، قطعا نوجوانان و جوانان علاقه‌مندان زیادی با ورورد به این ورزش استعدادهای خود را پرورش و شکوفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمان مسابقات آسیای کشتی آلیش در خصوص علاقه خود به رشته‌های رزمی، گفت: از هفت سالگی به ورزش جودو پرداخته و بعد از آن در کشتی آلیش فعالیتم را شروع کردم، اما علاقه بیشتر به ورزش رزمی جودو مانع می‌شد که کشتی را بهتر بیاموزم که خوشبختانه امروز این مهم محقق شده است.

غریب‌گشته تصریح کرد: هفت سال است که کشتی آلیش را به صورت تخصصی کار کرده و توانسته‌ام رتبه های برتری را در سطح های مختلف کسب کنم.

وی با بیان این‌که در روزهای اخیر با تلاش و کوشش چندماه توانسته‌ام  مقام قهرمانی مسابقات آسیایی کشتی آلیش را در وزن 55 کیلو کسب کنم، خاطرنشان کرد: نبود حمایت‌های لازم از سوی مسئولان هم نتوانست مانع اراده من شود.

این قهرمان مسابقات آسیای کشتی آلیش عدم حمایت از جامعه ورزشی به ویژه عنوان داران رشته‌های مختلف را تهدیدی جدی برای ورزش کشور دانست و بیان کرد: پیشتر برخی از ورزشکارانی که مقام‌های خوب ملی هم کسب کرده بودند به دلیل مشکلات اقتصادی و نداشتن بیمه مجبور به ترک ورزشی قهرمانی شدند و این دردناک است.

"یگانه غریب گشته" در پایان مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آلیش، با شکست همه حریفان قدر خود بر سکوی قهرمانی ایستاد و پیراهن تیم ملی را به تن کرد.

غریب گشته بعلت آسیب دیدگی، بیش از دو سال از کشتی به دور بود و کمتر کسی باور داشت که با کتف و زانوی آسیب دیده بتواند باز هم عضو تیم ملی شود.

مسابقات کشتی آلیش بانوان کشور و انتخابی تیم ملی عصر روز یکشنبه پایان یافت و تیم دو نفره یزد با یک طلا و یک مقام پنجمی به کار خود پایان داد و از میان ۲۷ استان شرکت کننده در جایگاه نهم قرار گرفت.

انتهای پیام/ز

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: درد کشتی ورزش بانوان بانوان کشتی آلیش غریب گشته تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد

مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور (یادبود زنده‌یاد محمدامین روستایی) که از ششم اردیبهشت در استان همدان و به میزبانی شهرستان ملایر آغاز به کار کرده بود ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید.

این پیکار‌ها با حضور ۲۳۰ بوکسور از استان‌های مختلف و در سالن الغدیر ملایر برگزار شد و در نهایت تیم استان همدان با ۲ نشان طلا، ۲ نقره، ۲ برنز و ۲۹ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و جام را در خانه نگاه داشت.

لرستان با ۳ نشان طلا و ۲۶ امتیاز، نایب قهرمان شد و تهران با ۶ نشان نقره و ۲۵ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

همچنین آذربایجان‌شرقی به‌عنوان تیم اخلاق انتخاب شد و کاپ تکنیک به محمدصالح مصباحی بوکسور وزن ۷۰ کیلوگرم تیم لرستان رسید.

کاپ قدرت نیز به ماهان ساجدی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم تیم مازندران تعلق گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • پرسپولیس فعلا سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را در جیب دارد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی