Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:58:04 GMT

رفع چالش های توسعه مازندران نیازمند کلان نگری

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۳۵۰۲

رفع چالش های توسعه مازندران نیازمند کلان نگری

ایسنا/مازندران رئیس مجمع نمایندگان مازندران بر لزوم رویکرد تعاملی مدیران اجرایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برون رفت از چالش های توسعه یافتگی این استان تاکید کرد.

منصور علی زارعی در گفت و گو باخبرنگاران گفت: عبور از چالش ها و مشکلات زیر ساختی در روند توسعه مازندران نیازمند نگاه نو و کلان نگری و ریشه ای به مسائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم ساری ومیاندرود با اشاره به اهمیت تعامل دوسویه مسئولان اجرایی وتقنینی در این روند افزود: انباشت مشکلات و لاینحل ماندن آنها آسیب بزرگی به مصالح پایدار مازندران وارد می کند.
عضو کمیسیون نظارتی اصل ۹۰ مجلس یادآورشد: ظرفیت نخبگانی و مدیریتی استان باید برای چاره اندیشی مشکلات مازندران طرح های محوری ارائه کند.
زارعی با تاکید بر عزم واراده مجمع نمایندگان مازندران برای برداشتن گام های اساسی در این باره افزود: مجمع نمایندگان مازندران با دقت نظر و همه جانبه نگری دلایل مشکلات ، زمینه ها و نیز توانایی های موجود در مسیر توسعه استان را بررسی و احصا کرده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم فرصت های پیشتازانه مازندران در بخش کشاورزی ، جنگل و صنعت و دریا را یادآورشد وافزود: مازندران در بخش کشاورزی با تولید سالانه ۷/۵ میلیون تن تولیدات زراعی و باغی بعنوان پیشران توسعه در سطح ملی قابلیت عرض اندام دارد.
این نماینده مجلس با اشاره به رویکرد حل المسایلی خانه ملت خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم رویکرد تعاملی با دولت برای هم افزایی در مسیر توسعه پایدار و همه جانبه را در دستور کار دارد.
زارعی با تاکید برتنگناهای معیشتی واقتصادی بعنوان مهمترین چالش های کنونی عرصه اقتصاد تصریح کرد: مجلس با کمک نخبگان و اندیشمندان دانشگاهی و خبرگان اجرایی رهیافت مطالعاتی در زمینه توسعه کلان ملی را تدوین کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد