Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اطلاعات ملی آمریکا بر این باور است که گزارش اطلاعاتی ایالات متحده درباره قتل جمال خاشقجی بی‌شک روابط واشنگتن با ریاض را به چالش خواهد کشید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آوریل هاینس مدیر اطلاعات ملی آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد: گزارش اطلاعاتی ایالات متحده که نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی نقش مهم داشته، بی شک روابط آمریکا با عربستان سعودی را با چالش روبرو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در مصاحبه با ان پی آر، افزود: این گزارش می تواند بر اهداف جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای "ارزیابی مجدد" روابط واشنگتن با ریاض، تاثیر منفی بگذارد. منظور من این است که بی شک این گزارش چالش برانگیز خواهد بود. و شما می دانید این مساله یکی از چالش های متعددی است که رئیس جمهور در حال مدیریت کردن آن است. ولی امیدوارم و قطعا می دانم که دیدگاه رئیس جمهور آمریکا این است که کانال های ارتباطی را باز نگه دارد.

عربستان| آمریکا رسماً نقش «بن سلمان» در قتل جمال خاشقجی را تأیید کردعربستان| افشای جزئیات تازه از همدستی بن سلمان در قتل خاشقجی

 

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه در گزارشی درباره ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود اعلام کرد که محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی با «ربودن» یا «قتل» جمال خاشقجی در استانبول موافقت کرده بود.

خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارتخانه تحت امرش ورود 76 مقام سعودی به خاک آمریکا را به دلیل نقش داشتن در تهدید مخالفان حکومت عربستان از جمله جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی که در سال 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، ممنوع کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمال خاشقجی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه