Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت نفت در جریان معاملات امروز بازارهای با کاهش قیمت همراه شد و شاخص قیمت در سبد نفتی وست تگزاس و برنت قرمز ماند. خبرگزاری میزان - قیمت نفت در جریان معاملات امروز بازار‌های با کاهش قیمت همراه شد و شاخص قیمت در سبد نفتی وست تگزاس و برنت قرمز ماند.

طبق این گزارش، نرخ نفت وست تگزاس اینتر مدیت از ابتدای امروز با  کاهش ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۳ درصدی به قیمت ۶۱ دلار و ۵۰ سنت فروخته می‌شود. بیشتر بخوانید: زنگنه: تحریم برطرف نشود به روال عادی کار خود ادامه می‌دهیم همچنین در مدت زمان ذکر شده، بهای نفت برنت با کاهش ۰.۷۵ درصدی امروز، به قیمت ۶۶ دلار و ۱۳ سنت فروخته شد.

بر اساس این گزارش ارزش نفت اوپک با افزایش ۱.۴۲ درصدی به قیمت ۶۵ دلار و  ۴۲ سنت  به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل کاهش یافته که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه در بحبوحه ادامه تعهد سایر اعضا به قرارداد تولید ائتلاف اوپک پلاس است.
تحقیقات رویترز بر اساس اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت 26.49 میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که 100 هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.
چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس که از اوپک، روسیه و سایر متحدانش تشکیل شده، کاهش تولید جدیدی را در ژانویه جهت مقابله با ضعف اقتصاد و افزایش عرضه در خارج از این گروه تصویب کردند. این تولیدکنندگان در ماه مارس توافق کردند کاهش تولید را تا پایان ژوئن ادامه دهند.
اجلاس سران ائتلاف اوپک پلاس در اول ژوئن تشکیل می‌شود تا در مورد سیاست بعدی تولید تصمیم‌گیری شود.

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شودکاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

بیشترین کاهش تولید در ماه آوریل از سوی ایران، نیجریه و عراق بوده است.
تولید نفت ایران که از طرح کاهش تولید معاف شده نسبت به اوج ماه مارس کاهش یافته است. ایران در ماه مارس به اندازه نوامبر یعنی بالاترین رقم طی 5 سال گذشته تولید داشت. ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا بیشترین افزایش تولید را در 2023 در میان اعضای اوپک داشته است.
عراق در ماه مارس متعهد شد صادرات خود را کاهش دهد تا جبران تولید بالاتر از سهمیه خود را طبق قرارداد اوپک پلاس کرده باشد. اما اطلاعات نشان می‌دهند نتوانسته به این تعهد خود در ماه گذشته عمل کند.
تولید نیجریه هم کاهش یافته و صادرات آن به شدت پایین آمده است.
اوپک 140 هزار بشکه در روز تا سهمیه کاهش تولید خود در آوریل فاصله داشته که تا حد زیادی به خاطر تولید بیش از اندازه عراق و گابن بوده است. نیجریه بسیار پایین‌تر از هدف خود تولید می‌کند.
طبق تحقیقات رویترز، تولید نفت عربستان افزایش یافته و کنگو، گینه استوایی و گابن هم افزایش تولید جزئی داشته‌اند.
انتهای پیام/60

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳