Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:23:41 GMT

تولید چوب حرارتی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۳۶۶۸

تولید چوب حرارتی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید چوب حرارتی با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار متر مربع در ماه شده است.

به گزارش ایسنا، یوسف زارع بیدکی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه چوب خام برای نمای ساختمان قابل استفاده نیست و در اثر آب، رطوبت و گرما از بین می‌رود، گفت:  بر همین اساس با کوره‌های دانش بنیان طراحی شده در شرکت و عملیات حرارتی به چوب تا ۲۱۲ درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شود؛ این کار باعث افزایش مقاومت چوب در برابر گرما، باران و رطوبت و موریانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چوب در دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد آتش می‌گیرد، اما با تکنولوژی به کار رفته در کوره‌ها می‌توانیم تا ۲۱۲ درجه سانتی‌گراد به چوب حرارت بدهیم تا تغییرات شیمیایی مورد نظر روی چوب اتفاق بیفتد.

زارع بیدکی بازار هدف محصولات این شرکت را صنعت ساختمان عنوان کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما تامین مواد اولیه است. ماده خام مورد استفاده در کوره‌های ما از روسیه وارد می‌شود بر این اساس با مشکلاتی چون نوسانات ارزی، تحریم‌ها و کمبود نقدینگی مواجه هستیم.

وی در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های تولیدی در داخل کشور، گفت: ما با اتکا به توان متخصصان خود توانستیم تجهیزات تولیدی این فرآیند مانند کوره حرارت‌دهی را بومی‌سازی کنیم. این مزیت به ما این امکان را می‌دهد که بر اساس تغییرات مورد نیاز، عملکرد کوره و فرآیند را متفاوت کنیم، این در حالی است که کوره و تجهیزات رقبای ما در داخل وارداتی است و آنها تنها تولیدکننده این محصول هستند. از طرف دیگر استفاده از دانش و تخصص بومی، بازطراحی و ساخت برخی از ماشین‌آلات صنعتی و تلفیق آن با برخی از تجهیزات خارجی سبب شده تا محصول نهایی از نظر کیفی تفاوتی با نمونه خارجی نداشته باشد. 

مدیرعامل این شرکت در مورد چشم‌انداز آینده شرکت به طرح توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید اشاره کرد و گفت: بهبود مستمر کیفیت، دستیابی به بازارهای جهانی و اشتغالزایی از جمله چشم‌اندازهای کوتاه مدت ما است. در حال حاضر با دو کوره دانش بنیان، عملیات حرارت‌دهی را انجام می‌دهیم؛ اما در نظر داریم که در قالب یک طرح توسعه‌ای، با تولید کوره‌های دیگر ظرفیت تولید را افزایش دهیم. 

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، زارع بیدکی در مورد تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: برای طراحی کوره سوم از صندوق نوآوری مصوبه تسهیلات چهار میلیارد تومانی را دریافت کردیم. البته در گذشته نیز دو تسهیلات نمونه‌سازی و تولید قبل از صنعتی به مبلغ ۱۸۰ و ۲۵۰ میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده بودیم. در تلاش هستیم تا محصول تولیدی را نیز دانش بنیان کنیم؛ در این‌صورت می‌توانیم از تسهیلات سرمایه در گردش و فروش لیزینگی صندوق نوآوری هم استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چوب صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

با هدف توسعه وگسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تقویت نوآوری‌های شناختی و رونق کسب و کار‌های فناورانه حوزه اکوسیستم شناختی، «مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان  توضیح داد: این صندوق با تمرکز بر روی پروژه‌های نوآورانه و تحول‌آفرین تلاش می‌کند با بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و جذب پتانسیل‌های بخش خصوصی نقش محوری خود را در ارائه خدمات به فناوران و توسعه فناوری‌های آینده تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه این صندوق دانش‌بنیان از چهار سال پیش همکاری خود با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را آغاز و به عنوان صندوق تخصصی این حوزه در کشور معرفی شد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نظر دارد تا در سال جاری با اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این حوزه از طریق جذب و تخصیص منابع و افزایش همکاری‌های ملی و بین‌المللی به افزایش توانمندی فناوران کشور در این زمینه و همچنین تقویت جایگاه ایران در این زمینه اقدام نماید.

سمیعی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان یک نهاد مالی غیردولتی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با همکاری  چهارمرکز علمی ودانشگاهی و همچنین ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعالیت خودرا آغاز کره است، تصریح کرد: فعالیت اصلی این صندوق بر ارائه خدمات مالی از قبیل «ارائه انواع تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر»، «صدور انواع ضمانت‌نامه»، «ارائه گرنت»، «ارائه خدمات توانمندسازی»، "پذیرش مطالبات قراردادی" و "لیزینگ محصولات فناورانه" به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در زمینه فناوری و نوآوری متمرکز است.

 وی اشاره کرد: صندوق گیلان با طراحی و برگزاری اولین برنامه ملی سرمایه‌گذاری درکسب و کار‌های حوزه فناوری‌های شناختی با عنوان «BRAINVEST» در کشور در تلاش است تا نه تنها در راستای تقویت پایه‌های فناوری در سطح ملی، بلکه به توسعه فناوری بومی در سطح روند‌های جهانی گام بر‌دارد.  

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر درحوزه فناوری‌های شناختی برای کمک به توسعه محصولات و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شناختی در برخی از کشور‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، یادآور شد: صندوق گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های شناختی  تاکنون ۹۰  میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال خدمات مالی در قالب تسهیلات و بیش از ۱۸ میلیارد ریال به فناوران و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری‌های شناختی حمایت‌های مالی در قالب گرنت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه این خدمات منجر به نقش تاثیرگذار آن در ترویج فناوری‌های پیشرفته در زیست‌بوم فناوری‌های شناختی کشور شده است.

سمیعی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در علوم شناختی نقش مهمی در تقویت قدرت اقتصادی و فناوری کشور‌ها دارد و می‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای نوآوری و توسعه پایدار عمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان