Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد، کاهش 18درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مردم استان، شهرستان سامان که در وضعیت آبی قرار داشت به جمع 7 شهرستان دارای وضعیت زرد پیوست و تنها 2 شهرستان آبی در چهارمحال و بختیاری باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در هفته‌های گذشته نیز همین اتفاق برای شهرستان‌های کوهرنگ، کیار و لردگان افتاده است که نشان از شروع ملایم پیک چهارم شیوع ویروس کرونا در استان دارد.

در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی کادر درمان چهارمحال و بختیاری محاصره شدن استان میان دو استانی است که ویروس کرونای انگلیسی در آن‌ها شایع شده از این رو با مطرح کردن این نگرانی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا تردد غیرضروری از مبادی ورودی و خروجی استان به خصوص مبادی منتهی به استان خوزستان ممنوع شد و تیم‌های مشترک پلیس، هلال‌احمر و مرکز بهداشت در گردنه تازار و سد کارون4 مستقر شدند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۳۵ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند و تست 12 نفرشان مثبت قطعی شد.

هم اکنون ۱۰۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 10 نفر آنان در شرایط بحرانی قرار داشته و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان‌اند.

شایان ذکر است تا کنون تعداد 100 نفر از کادر درمانی مشغول به فعالیت در بخش مراقبت‌های ویژه‌ واکسن کرونا دریافت کرده و با ورود محموله‌های دیگر سایرین نیز واکسن دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر تعدادی قریب به  سه هزار و 700 نفر تحت عنوان کادر درمان در استان مشغول به فعالیتند که 2 هزار و 66 نفر آن‌ها را پرستاران مشغول در بیمارستان‌ها تشکیل می‌دهند و از این تعداد 537 نفر در بخش کرونا مشغول خدمت‌رسانی هستند.

با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته دلیل بیش از 70 درصد از موارد ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری دورهمی‌های خانوادگی است که برای جلوگیری از افزایش آمار ابتلا چندماهی است منع تردد شبانه از ساعت 21 تا 3 بامداد تصویب شده و با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به گفته رئیس پلیس راهور استان نظارت بر اجرای این مصوبه تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/68033

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری درمان کرونای انگلیسی منع تردد چهارمحال و بختیاری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب

کوروش فتحی اظهار داشت: پس از شدت بارش‌ها و رانش زمین در روستای دماب شهرستان فلارد ۲۰ خانوار در معرض خطر قرار گرفتند.

وی افزود: پس از اطلاع از این موضوع، با کمک نیرو‌های امدادی شهرستان فلارد خانوار‌ها به منزل بستگان و همسایگان به‌طور موقت منتقل شدند و پس از رفع خطر به خانه‌های خود باز می‌گردند.

فتحی اضافه کرد: در بارندگی قبلی سنگ‌های بزرگ از کوه مال‌خلیفه ریزش کرد و پس از بارندگی اخیر هم این ریزش‌ها ادامه دارد که خطر زیادی برای خانه‌های مسکونی شهر مال‌خلیفه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید

خسارت‌ها جزئی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی در چهارمحال‌وبختیاری

وی یادآور شد: در همین راستا از مدیریت بحران استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درخواست شده است تا برای رفع این نظر و جلوگیری از ریزش سنگ‌های این کوه چاره‌ای کنند.

مال‌خلیفه مرکز شهرستان فلارد در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری