Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:26:52 GMT

حضرت زینب (س)؛ مدافعی دلیر برای حریم امامت و ولایت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۳۸۲۵

حضرت زینب (س)؛ مدافعی دلیر برای حریم امامت و ولایت

ایسنا/زنجان امام‌جمعه ابهر گفت: حضرت زینب (س) مدافعی دلیر برای حریم امامت و ولایت بودند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، به سالروز رحلت حضرت زینب (س) قهرمان کربلا اشاره کرد و افزود: محور اول و بنیادین فضائل والای زینبی، معرفت الهی آن بانوی بزرگ عالم هستی و باور عمیق ایشان به حقیقت توحید و توحید حقیقی و به تبع آن، شناخت و معرفت به اصل نبوت و امامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) طبق روایات شیعه و سنی، مصداق بارز حیات طیبه، پذیرش ندای پیامبر اسلام (ص) در مسئله ولایت علی‌ بن ‌ابی‌طالب (ع) و اهل‌بیت (ع) ایشان است، ادامه داد: این مطلب بیان‌گر شمه‌ای از معرفت توحیدی و ولایی حضرت زینب (س) که در تفسیر ایشان از واقعه توحید کربلا و در بیان سترگ «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلًا» متجلی است.

امام‌جمعه ابهر با تاکید بر اینکه ویژگی دومی که فوق‌العاده از شخصیت توحیدی حضرت زینب (س) روشن، آشکار و نمایان است و در عین حال از اسرار پیروزی باطنی ایشان هم محسوب می‌شود، «بصیرت» است، تصریح کرد: در یک جمله بصیرت یعنی توان تشخیص حق در هر شرایط و عمل به هنگام به آن است.

رحیمی با یادآوری این مطلب که از دیگر برجستگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) شجاعت بی‌نظیر ایشان است، به همین خاطر در زیارت نامه‌اش «لَبْوَةُ الْهاشِمیة» (شیرزن‌ هاشمی) لقب یافته است، اضافه کرد: بزرگان علم اخلاق برای شجاعت، سه مرتبه قائل هستند. مرتبه اول شجاعت، نترسیدن از دیگران به ‌خصوص نترسیدن از افراد زورگو و قدرتمند است. مرتبه دوم شجاعت که بالاتر از معنای اول است، تسلط بر هوی و هوس و نفس اماره است اما بالاتر از این دو، معنای سوم شجاعت است؛ به این معنا که انسان در جزر و مد روزگار خودش را نبازد و در رویارویی با حوادث بزرگ زندگی اعم از پیروزی و یا شکست، صبر و استقامت داشته باشد و حضرت زینب (س) از هر سه مرتبه شجاعت در حد اعلای آن برخوردار بود.

انتها پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان حضرت زينب س استانی سیاسی حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی فیروزآبادی: «علم و فناوری» و «شجاعت و تدبیر» دو بال عملیات وعده صادق

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • دهقانی فیروزآبادی: «علم و فناوری» و «شجاعت و تدبیر» دو بال عملیات وعده صادق
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود