Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@06:03:52 GMT

ایستادن در صف مرغ شایسته شهروندان نیست

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۴۰۹۹

ایستادن در صف مرغ شایسته شهروندان نیست

ایسنا/البرز رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج گفت: وجود صفوف خرید مرغ در شرایط فعلی که شاهد شیوع کرونا هستیم، به هیچ وجه خوشایند نیست و به خاطر وضعیت پیش آمده از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.

احمد خیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صفوف طولانی شهروندان در بازار روزهای کرج برای دریافت مرغ با نرخ تنظیم بازاری اظهار کرد: روزانه حدود ۷۰ تن مرغ گرم به قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان در ۱۰ بازار روز کرج توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی گوشت گران می‌شود شهروندان خود به خود به سمت استفاده بیشتر از گوشت مرغ می‌روند و همین افزایش مصرف باعث شده میزان عرضه با تقاضای مرغ در کرج هماهنگی نداشته باشد.

وی با اشاره به سرانه مصرف مرغ در کشور گفت: هر ایرانی به طور متوسط سالانه ۳۲ کیلوگرم مرغ مصرف می‌کند ولی با گران شدن قیمت گوشت قطعا میزان مصرف مرغ افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: البته در روزهای پایانی سال قرار داریم و برخی از شهروندان اقدام به خرید و ذخیره مرغ برای روزهای عید خود می‌کنند که این امر هم باعث افزایش تقاضا شده است.

این مسئول اضافه کرد: وجود صفوف خرید مرغ در شرایط فعلی که شاهد شیوع کرونا هستیم، به هیچ وجه خوشایند نیست و به خاطر وضعیت پیش آمده از شهروندان عذرخواهی می‌کنیم.

خیری تاکید کرد: جهاد کشاورزی در تلاش است قیمت مرغ غیر مصوب را هم کاهش دهد تا شاهد کاهش صفوف خرید مرغ در بازار روزها باشیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج گفت: برای اینکه از تجمع جمعیت برای خرید میوه در بازار روزها جلوگیری کنیم، امسال ۲۰ جایگاه موقت میوه با نرخ مصوب دولتی در مناطق مختلف شهر ایجاد میشود و مردم می‌توانند سیب و پرتقال شب عید خود را از آنها خریداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی احمد خیری شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالامیر نیرومند بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در خوزستان جهش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی اظهارکرد: در همین راستا و به منظور حمایت از مرغداران، از هفته جاری خرید گوشت مرغ مازاد بر بازار مصرف با ۲ کشتارگاه مورد تایید پشتیبانی امور دام آغاز شده است.

نیرومند اظهارامیدواری کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این موضوع تا زمان مناسب توسط شرکت پشتیبانی امور دام تداوم یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هدف از این خرید را انجماد برای پشتیبانی متناسب با شرایط بازار و قیمت مرغ اعلام کرد.

از ۶۰۰ واحد مرغداری خوزستان، بیش از ۵۰ واحد وارد مرحله جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟