Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-03@02:41:25 GMT

نامه صادق خرازی در حمایت از علی کریمی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۴۱۳۰

نامه صادق خرازی در حمایت از علی کریمی

صادق خرازی در نامه‌ای خطاب به مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال و حواشی و شائبه‌های به وجود آمده در این انتخابات خواستار ایستادگی وزیر ورزش در برابر زد و بند‌های پشت پرده انتخابات فدراسیون فوتبال شد.

متن کامل نامه خرازی به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر سلطانی فر

وزیر محترم ورزش و جوانان

با سلام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استحضار دارید که ورزش مفرح و جذاب فوتبال توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده و در شرایطی که کشور ما از کمبود امکانات تفریحی رنج می‌برد به عاملی مهم در افزایش نشاط ملی، روحیه سرزندگی و حتی غرور و افتخار ملی تبدیل شده است. نیک می‌دانید که هر صبح و هر شام که تیم‌های ملی و باشگاهی به عرصه می‌روند چه امید‌ها در جامعه بر می‌انگیزد و در نهایت چه اشک ها، چه لبخند‌ها و چه خشم‌ها که شکل نمی‌گیرد.

با این حال سال‌ها است که حال مدیریت فوتبال ایران خوب نیست. قرارداد‌های عجیب و غریب، اتفاقات شائبه برانگیز، ابهامات مالی فراوان و بی تدبیری‌هایی که همه و همه ریشه در مدیریت ضعیف فوتبال ایران دارد جامعه را رنج داده و خانواده‌های مشتاق ورزش را آزرده خاطر کرده است.

حال که با تاخیر فراوان، سرانجام شرایط برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال فراهم شده است، افکارعمومی امید فراوان بسته اند، فوتبال ملی از این وضعیت بغرنج خارج شده و چهره‌ای فوتبالی، مستقل و کارآمد در راس فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. با این حال زمزمه‌هایی از زد وبند‌های پشت پرده، حمایت‌های مدیران وزارت ورزش و جوانان از یک کاندیدای خاص غیر فوتبالی و نفوذ گعده‌های خاص در انتخابات رئیس جدید فدراسیون به گوش می‌رسد که در صورت صحت باز شاهد روی کارآمدن فردی خواهیم بود که به جای تامین منافع اهالی فوتبال و ایجاد امید در دل نسل جوان، همچنان در خدمت جریان‌های باندی باشد و فوتبال ملی و باشگاهی را بیش از گذشته تنزل دهد.

جناب آقای دکتر سلطانی فر

خوشبختانه در انتخابات دهم اسفند چهره‌های فوتبالی کشور کاندیدایی دارند که به پاکدستی، استقلال رای، سفارش ناپذیری و اقتدار شهره است. طبیعی است این خصائص و ویژگی‌ها برای حلقه معدود و فاسدی که سال‌ها است فوتبال کشور را به بیراهه برده است، خوش نمی‌آید و از همه ابزار‌های پیدا و پنهان استفاده می‌کنند تا مدیریت پرابهام و پراشتباه خود را ذیل نام رئیس فدراسیونی در ظاهر جدید، اما کاملا همسو پیش ببرند؛ لذا در این مقطع، از شما انتظار می‌رود نقش تاریخی خود را ایفا کرده و با ایستادگی برابر جریان‌های کژاندیشی که جز مطامع فردی و باندی به چیز دیگری نمی‌اندیشند تلاش کنید با برگزاری انتخابات سالم و به دور از زد و بند‌های مرسوم و روی کار آمدن چهره‌ای نوگرا و کاربلد که اعتماد اهالی فوتبال کشور را پشت سر خود دارد، در این ماه‌های پایانی فعالیت دولت؛ نقشی اساسی در پالایش فوتبال کشور ایفا کنید.

بی شک ارزیابی جامعه ورزش کشور از کارنامه وزارت جنابعالی در وزارت ورزش و جوانان به این انتخابات گره خورده است و آینده فوتبال ایران نیز در گرو تغییر و تحولاتی جدی و اساسی در فدراسیون فوتبال است.

آرزو می‌کنم در این آزمون سرنوشت ساز سربلند بیرون بیایید و پس از این که سکان اداره فوتبال کشور از دست سیاستبازان غیرورزشی خارج شد، موفقیت‌های فوتبال ایران نیز تکرار شده و با دعای خیر میلیون‌ها هوادار عاشق فوتبال همراه شوید.

سیدمحمد صادق خرازی

دبیرکل حزب ندای ایرانیان

 

ایلنا

منبع: فرارو

کلیدواژه: گیتی موسوی لیونل مسی مهرداد میناوند علی انصاریان صادق خرازی علی کریمی فدراسیون فوتبال ورزش و جوانان فوتبال ایران فوتبال کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی

به گزارش حوزه‌ بین‌الملل خبرگزاری تقریب، فدراسیون فوتبال فرانسه در نامه‌ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، از رؤسای برگزارکننده لیگ و مسابقات مناطق مختلف خواسته است استفاده از "ساق‌بند و جوراب‌های بلند" را ممنوع کنند، چرا که این نگرانی وجود دارد که این پوشش به یک نماد اسلامی تبدیل شود. 
  براساس گزارش روزنامه‌ فرامنطقه‌ای القدس العربی،  در این نامه که توسط یکی از مسئولان فوتبال فرانسه امضا شده، پوشیدن ساق‌بند و جوراب بلند فقط در صورت داشتن دلایل قطعی پزشکی امکان‌پذیر است، و برای موافقت با استفاده از چنین جوراب‌هایی فقط به نسخه ساده پزشکی اکتفا نشود، بلکه با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال فرانسه مشورت شود تا به‌عنوان تنها طرف تصمیم گیرنده در خصوص این مسئله تصمیم خود را اعلام کند.
  براساس این نامه، در صورت مخالفت افراد و استفاده از این گونه جوراب‌ها بدون مجوز، فرد خاطی باید از بازی منع شود.
  به نوشته روزنامه "لوپاریزین" مخالفت با استفاده از ساق‌بند و جوراب‌های بلند می‌تواند به 2 دلیل باشد؛ یکی این که از اینگونه جوراب‌ها به‌عنوان حجاب استفاده شود که طبق فدراسیون فوتبال فرانسه و دولت در سال 2023 ممنوع شده است، و مورد دوم این است که این جوراب‌ها همسو با توصیه‌های اسلامگرایان، علاوه بر زانوها رانها را نیز می‌پوشاند.
انتشار این نامه عجیب با موجی از تمسخر و انتقاد در فضای مجازی همراه شده است، به‌صورتی که برخی کاربران با انتشار عکس‌هایی از "مسی" و "نیمار" با جوراب‌های بلند، نوشته‌اند: "طبق معیارهای فدراسیون فوتبال فرانسه، مسی و نیمار مسلمان هستند".    فدراسیون فوتبال همچنین در این نامه تأکید کرده است که برای اطمینان از درستی درخواست معافیت از این قانون باید پرونده کامل پزشکی افراد ارائه شود. همچنین برخی رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند، زنانی‌ که ازنوعی بیماری پوستی رنج می‌برند امکان پوشاندن سر خود را دارند. 
  این نخستین بارنیست که فدراسیون فوتبال فرانسه اقداماتی را برای مقابله با مسائل دینی انجام می‌دهد. در سال 2023 نیز این فدراسیون بر ممنوعیت استراحت بازیکنان برای خوردن غذا و یا آب هنگام افطاری ماه رمضان  تأکید کرد. این اقدامات تبعیض‌آمیز فدراسیون فوتبال فرانسه علیه مسلمانان درحالی است که دیگر فدراسیون‌ها مانند انگلیس به بازیکنان مسلمان برای افطاری اجازه استراحت می‌دهند.

دیگر خبرها

  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی