Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: خوددرمانی کرونا در منزل سبب تشدید علائم و فوت زودهنگام بیمار می‌شود.

به گزارش برنا؛ آبتین حیدرزاده شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 310 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: 69 نفر از این تعداد در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شده و 70 نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخیرا مشاهده می‌کنیم که بیماران کرونایی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند کمتر از یک روز در بیمارستان هستند و پس از آن به علت وخامت حالشان به آی سی یو منتقل می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از این افراد نیز  به دلیل علائم شدید و تنفس تنگی شدید جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: با بررسی علت این موضوع متوجه شدیم که همه این افراد چند روزی از بیماری خود را در منزل سپری کرده و به خود درمانی پرداخته‌اند و سپس با حال عمومی بسیار بد، تنگی نفس شدید و میزان بسیار پایین اکسیژن در خون به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

 حیدرزاده افزود: تقاضای ما از افراد این است که در صورت مشاهده نخستین علائم سرماخوردگی اعم از تب، لرز و کوفتگی بدن سریعاً به مراکز 16 ساعته در کل استان مراجعه کنند این مراکز تا 12 شب فعال هستند.

وی عنوان داشت: نکته نگران کننده ازدحام و شلوغی در بازارهای نوروزی است که مشاهده می‌شود تعداد زیادی از افراد در داخل یک مغازه و مکان در بسته بوده و تعدادی از آن‌ها نیز ماسک خود را نزده‌اند.

 حیدرزاده گفت: خواهش ما این است که افراد حتماً پس از خروج از منزل ماسک بزنند و اگر می‌بینند مغازه‌ای شلوغ است در خیابان منتظر بمانند که خلوت شود و کسبه نیز طوری برنامه‌ریزی کنند که در مغازه ازدحام ایجاد نشده و احتمال انتقال ویروس کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در گیلان کرونا در شمال کرونا در استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان خبر دادند: مطالبات کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است، از تیرماه سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

جعفری در ادامه بیان داشتند: مطالبات پزشکان (مطب ها) تا پایان اسفند پرداخت شده است و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و موسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

وی افزودند: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تامین منابع بخشی از مطالبات دانشکاهی مربوط به بهمن‌ماه نیز در دست پرداخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901670

دیگر خبرها

  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت