Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

ثبت نام برای شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ آغاز می شود و مهلت ثبت نام تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۲ اسفند ۹۹ ادامه دارد.

دفترچه راهنمای شرکت در آزمون همزمان با شروع فرایند ثبت نام، بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی، تغییراتی را در عنوان و مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون مقطع دکتری تخصصی برخی از رشته های علوم پایه پزشکی اعلام کرد. 

بر اساس این تغییرات، نام رشته «رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی» که جزء رشته های مجاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی فیزیک پزشکی است به «رادیوبیولوژی (رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی)» اصلاح می شود.

نام رشته «حشره شناسی پزشکی و کنترل بیماریها» در قسمت نام آزمون به «بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها» تغییر می یابد.

رشته کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی گرایش صنایع غذایی (با پایه کارشناسی علوم تغذیه) به رشته های مجاز برای شرکت در آزمون رشته «سیاست های غذا و تغذیه» اضافه می شود.

رشته کارشناسی ارشد «ژورنالیسم پزشکی» به رشته های مجاز برای شرکت در آزمون رشته های «سلامت و رفاه اجتماعی» و «کتابداری پزشکی و علوم اطلاع رسانی» اضافه می شود.

نام رشته «ژورنالیسم پزشکی و بهداشت روان» که جزء رشته های مجاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی رشته «آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت» اعلام شده است به «بهداشت روان» اصلاح می شود.

کد خبر 5156997

منبع: مهر

کلیدواژه: بازنگری دروس دانشگاهی آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا تشکلهای دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان سنجش دانشگاه ها آموزش پزشکی دانشگاه پیام نور مرکز سنجش آموزش پزشکی تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی آزمون دکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

سجاد چهرگانی معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با سراسر کشور نخستین مرحله آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در روز‌های پنجشنبه ۶ و جمعه هفتم اردیبهشت ماه با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان آذربایجان غربی، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این آزمون سراسری ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان از خانم‌ها هستند، افزود: در اولین مرحله از کنکور سراسری در آذربایجان غربی، ۲۵ هزارو ۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۱۹ هزار نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته علوم ریاضی و در رشته‌های هنر و زبان نیز در مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب به رقابت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد