Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@05:18:55 GMT

میزان مداخله دولت در تصمیمات حوزه شهری بالاست

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۴۴۱۲

میزان مداخله دولت در تصمیمات حوزه شهری بالاست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز میزان مزاحمت دولت برای شهرداری‌ها و مداخله این نهاد در حوزه مدیریت شهری بیش از کمک مالی برای اداره شهرهاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسن رسولی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص آثار و پیامد‌های دولت زدگی و تکیه داشتن مدیریت شهری به منابع مالی دولتی به میزان گفت: من توصیه نمی‌کنم برای توصیف شرایط کنونی مدیریت شهری واژه‌هایی مانند دولت زدگی به کار برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون هم بی مسماست و هم واقعیت ندارد. اما اگر منظور میزان وابستگی بودجه حوزه مدیریت شهری یعنی شورای شهر و شهرداری به دولت است در شرایط فعلی به خصوص برای پایتخت میزان کمک‌هایی که دولت به شهرداری تهران می‌کند رقم بسیار ناچیزی است.

  وی ادامه داد: نه تنها دولت به لحاظ مالی کمکی به شهرداری نمی‌کند بلکه حتی از پرداخت منابعی که جزو حقوق مسلم شهروندان و شهرداری محسوب می‌شود نیز استنکاف می‌کند. به عنوان مثال براساس ماده بیست و سوم قانون راهنمایی و رانندگی شصت درصد جرایمی که توسط پلیس راهور ناجا اخذ صورت می‌شود و عینا به خزانه دولت واریز می‌شود.   رسولی تصریح کرد: دولت موظف است بدون هیچگونه دخل و تصرفی در صددرصد این وجوه شصت درصد مبالغ جریمه مربوط به هر شهر را به طور کامل به حساب شهرداری برگرداند. منظور من البته شهرداری تهران است. این مبالغ باید بازگردانده شود تا با استفاده از این منابع نیازمندی‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک تامین شود.   عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس راهور تلاش‌ها و اقداماتی که لازم هست را انجام می‌دهد افزود: در میان مردم هم آن دسته از کسانی که مرتکب تخلف رانندگی می‌شوند جرایم مربوط به این تخلفات را پرداخت می‌کنند. اما دولت به عنوان مسوول خزانه حتی از بازپرداخت این سهم مسلم شهرداری نیز استنکاف می‌کند. یا براساس قانون یک سوم بهای بلیط مترو و اتوبوس در شهر‌ها باید توسط دولت و وزارت کشور تامین و پرداخت شود. اما ظرف سال جاری تا همین الان حتی یک ریال هم پرداخت نشده است؛ بنابراین اینکه ما بقا و دوام شهرداری را متکی بر حمایت مالی دولت قرار دهیم کاملا یک گزاره غیرواقعی و نادرستی است.   رسولی خاطرنشان کرد: البته میزان مداخله دولت در تصمیمات حوزه شهری برخلاف پایین بودن حمایت‌های مالی اش از شهرداری بسیار بالاست. سال هاست که بنا شده حداقل بیست و سه وظیفه از وظایف خدماتی و تصدی گرایانه بخش‌های مختلف دولت به شهرداری‌ها واگذار شود که به دلیل مقاومت وزرا و مسوولان بخشی و عدم تمایل دولت همچنان این وظیفه قانونی به اجرا در نمی‌آید. برای همین امروز میزان مزاحمت دولت برای شهرداری‌ها و مداخله این نهاد در حوزه مدیریت شهری بیش از کمک مالی برای اداره شهرهاست.   انتهای پیام/
منبع: میزان

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام روابط عمومی منطقه ۷، اخیرا فیلمی در فضای مجازی به نمایش در آمده است که نشان می دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست!

این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:

ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می زند.

در پایان اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

کد خبر 847230 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها منطقه ۷ فضای سبز گیاهان و درختان شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان