Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه این مکان ها با حجم زیادی از مسافران سر و کار دارند، ادامه این روند سبب ایجاد خطر مضاعف در انتشار بیشتر ویروس خواهد شد.

وی افزود: یکی از توصیه های بهداشتی مورد تاکید در سراسر دنیا که بارها مورد درخواست مسوولان بهداشتی بوده، استفاده مناسب و اصولی از ماسک بخصوص در جاهای شلوغ و پرتردد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:یادآور شد: در استان زمانی که با پیک بیماری کرونا در آبان ماه مواجه بودیم استفاده از ماسک نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد، بررسی و رصد وضعیت استفاده از ماسک در بین مردم نشان می دهد که در بهترین حالت ۶۳ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه درصد استفاده از ماسک در سه شهرستان ایلام، ایوان و ملکشاهی ۵۰ تا ۳۰ درصد است، گفت: در روزهای پایانی سال مردم بیشتر از ماسک استفاده کنند از ترددهای غیرضروری و حضور در اجتماعات خودداری کنند تا سلامت عزیزانمان به خطر نیفتد.

وی پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین عامل در قطع زنجیره کرونا دانست و گفت: پرهیز از شرکت در مراسمات و گردهمایی ها، گردش کرونا را کمتر می کند و ما می توانیم در این شرایط به طور ویژه‌ای به گروه بیماران پرخطر، زمینه ای، مادران باردار و اطرافیان مبتلایان به کرونا توجه کنیم.

۲ شهرستان دره شهر و دهلران بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، ترددها و تجمع های غیرضروری و عدم استفاده از ماسک در وضعیت نارنجی قرار دارند و با توجه به تایید کرونای جهش یافته انگلیسی در معرض خطر هستند.

همچنین شهرستان های ایلام، چوار و آبدانان در وضعیت زرد و سایر شهرستان های مهران، بدره، ملکشاهی، سیروان، چرداول، هلیلان و ایوان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایلام ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟