Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزیابی و بررسی وضعیت امنیتی کنگره آمریکا پس از یورش مرگبار ۶ ژانویه نشان می‌دهد که موانع و حصارهای بیشتری باید در اطراف ساختمان نصب شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 2 منبع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان گفتند: بازنگری وضعیت امنیتی کنگره آمریکا پس از یورش مرگبار 6 ژانویه طرفداران افراطی دونالد ترامپ به مقام های رسمی توصیه می کند تا موانع و حصارهای بیشتری را در اطراف ساختمان کنگره نصب کنند و بیش از 1000 مامور پلیس دیگر را مستقر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، ارزیابی وضعیت امنیتی کنگره آمریکا یک ماه پس از آن منتشر شده است که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از راسل هونور ژنرال بازنشسته خواست تا وضعیت امنیتی اطراف ساختمان کنگره را پس از یورش 6 ژانویه مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهد.

تاکنون بیش از 300 نفر به دلیل حمله به کنگره متهم شده‌اندرئیس پلیس کنگره آمریکا: حامیان ترامپ قصد منفجر کردن ساختمان کنگره را دارند

 

در این حمله حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند. استقرار 1000 مامور پلیس دیگر بیش از 100 میلیون دلار هزینه دربر خواهد داشت.

سی‌ان‌ان افزود: توصیه های امنیتی جدید شامل ایجاد یک نیروی واکنش سریع متشکل از نیروهای گارد ملی است که به طور تمام وقت در واشنگتن در حالت آماده باش قرار بگیرد.

این در شرایطی است که یوگاناندا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی گفت: حامیان دونالد ترامپ که ماه گذشته حمله مرگباری با ساختمان کنگره کردند، نشان داده‌اند که قصد منفجرکردن ساختمان و کشتن اعضای کنگره را دارند.

وی افزود: این تهدیدات نشان می دهد که افراط گرایان می توانند ساختمان کنگره را در جریان سخنرانی جو بایدن هدف قرار دهند.

رئیس پلیس موقت کنگره آمریکا سعی کرده است تا نظر مساعد نمایندگان کنگره را برای حفظ تدابیر امنیتی شدید و موانع و حصارها جلب کند.

یوگاناندا به نمایندگان کنگره گفت، اداره پلیس کنگره آمریکا برای مقابله با حملات گسترده و شورش 6 ژانویه آمادگی کافی را نداشته که علت اصلی آن عدم دسترسی به اطلاعات جامعه جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا بوده است.

وی در ادامه خواهد گفت: پلیس کنگره تدابیری را برای اتفاقات 6 ژانویه اتخاذ کرده بود ولی ماموران امنیتی و پلیس نسبت به قوانین استفاده از نیروی مرگبار و کشنده اطمینان نداشتند و در زمان وقوع این یورش و حمله، تدابیر لازم را برای بستن و قفل کردن ساختمان کنگره اتخاذ نکرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اطراف ساختمان ساختمان کنگره وضعیت امنیتی کنگره آمریکا پلیس کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد سرگزی به شرح اقدامات مورد نظر این اداره کل برای روز ایمنی حمل و نقل سال ۱۴۰۳ مصادف با هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین اقدامات به مناسبت این روز است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل توسط تیم مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه استان، بازدیدهای ویژه از مراکز معاینه فنی سنگین استان به همراه کارگروه معاینه فنی و اجرای طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات اضافه تناژ نیز از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت این روز است.

وی همچنین به چاپ طرح پیام و مطالب ایمنی مربوط به روز ایمنی حمل و نقل در جراید استان به مناسبت این روز اشاره کرد و ادامه داد: نصب آشکارساز بر روی کامیون‌ها در مراکز معاینه فنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، پخش بروشور حاوی مطالب آموزشی، آگاهی رسانی و فرهنگسازی در خصوص رعایت موارد ایمنی رانندگی در پاسگاه‌های پلیس راه، مساجد، مدارس، ادارات، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز از جمله اقدامات مهمی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل انجام می شود.

سرگزی به اجرای طرح‌های آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر در مدارس و مساجد روستاهای منتخب اشاره کرد و گفت: پخش زیرنویس‌های ایمنی در شبکه‌ استانی سیمای استان همدان و ارسال پیامک‌های ایمنی به رانندگان جاده‌ای هم به مناسبت این روز انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روز ملی ایمنی حمل و نقل در سطح استان (قرارگاه پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیلبوردهای واقع در محورهای اصلی استان، پاسگاه‌های پلیس راه استان، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و ادارات شهرستان) هم انجام می شود. وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر موارد ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نیز انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان