Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-02@06:41:41 GMT

نامیدی چینی‌ها از دولت بایدن!

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۵۲۰۱

نامیدی چینی‌ها از دولت بایدن!

ایتنا - بایدن تصمیم دارد تا برخی از قوانینی که در دوره دونالد ترامپ ارائه شده بود را اجرا کند. هدف این قوانین شرکت‌های فناوری چینی بودند که تهدیدی برای آمریکا به حساب می آیند.
دولت رئیس جمهور جدید آمریکا تصمیم دارد قانونی که در دوره دونالد ترامپ ارائه و شرکت‌های فناوری چینی را هدف گرفته بود، اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما گروه‌های مختلف نسبت به اجرای آن اعتراض دارند.

به گزارش ایتنا از مهر، دولت بایدن تصمیم دارد تا برخی از قوانینی که در دوره دونالد ترامپ ارائه شده بود را اجرا کند. هدف این قوانین شرکت‌های فناوری چینی بودند که تهدیدی برای آمریکا به حساب می آیند. از سوی دیگر بایدن در حالی تصمیم دارد این قوانین را اجرا کند که بسیاری از کسب و کارهای این کشور نسبت به آن معترض هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا در روزهای آخر فعالیت دولت ترامپ و با هدف رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به زنجیره تأمین فناوری اطلاعات و ارتباطات، رأی نهایی درباره قانونی موقتی را صادر کرد که پس از پایان ۶۰ روز مهلت اظهار نظر عمومی، لازم الاجرا خواهد بود.

در همین راستا روز گذشته سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد تا ۲۲ مارس نظرات عموم مردم درباره قانون را دریافت می‌کند. پس از این تاریخ قانون مذکور اجرایی می‌شود.

اتاق بازرگانی آمریکا و گروه‌هایی که نماینده صنایع بزرگ این کشور هستند در نامه‌ای به وزارت بازرگانی به نگرانی‌های خود در این باره اشاره و اعلام کردند قانون مذکور قدرت نامحدودی در اختیار این وزارتخانه قرار می‌دهد تا بدون انجام مراحل قانونی، پاسخگویی، شفافیت یا هماهنگی با سایر برنامه‌های دولت، در هرگونه معامله تجاری بین شرکت‌های آمریکایی و همتایان خارجی آنها دخالت کند که شامل فناوری هستند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: چین بایدن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در مدت ۲ سال اخیر، بیش از ۳۰۰ طرح ارتباطی در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند که با اجرای این ۱۶ طرح کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز تبدیل می‌شود. محمود رادمنش تاکید کرد: افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در زمینه اجرای فیبر نوری استان پیش‌بینی شد. وی ادامه داد: در ۳۰ ماه اخیر ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی و مصوبه اجرای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز گرفته شد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود ظرفیت شبکه در استان ارتقا پیدا می‌کند، سرعت افزایش و پایداری شبکه بهبود می‌یابد. رادمنش بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کردن طرح ها سخت، و هزینه‌های هر طرح چندین برابر و کمرشکن است.

دیگر خبرها

  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد