Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت اتریش با اشاره به شیوع روزافزون ویروس‌های جهش یافته در کشورش شرایط را بسیار نگران کننده دانسته و صدر اعظم هم با اشاره به اینکه کرونا همچنان تا مدتها ادامه خواهد داشت بر لزوم آمادگی برای بیماری‌های واگیر خطرناکتر تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "کرونن سایتونگ"، "رادولف آنشوبر"، وزیر بهداشت اتریش شرایط کرونایی در کشورش را بسیار نگران کننده ارزیابی کرده و با اشاره به افزایش روزافزون آمار مبتلایان جدید در آن را مربوط به شیوع ویروس های جهش یافته در اتریش دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که در سراسر اتریش به صورت میانگین حدود 50 درصد مبتلایان به کرونا به ویروس های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی مبتلا می شوند.

وی در عین حال گفت که با افزایش درصد افراد واکسینه شده و تغییرات فصلی امید به بهبود شرایط کرونایی وجود دارد.

آنشوبر از احساس خستگی شهروندان از این بحران دراز مدت سخن گفت که به طرق مختلف بر آن ها تاثیر گذاشته و می تواند عواقب روانی و اجتماعی داشته باشد. وی از آغاز به کارسومین ستاد مشاوره در وزارت بهداشت برای مقابله با این شرایط خبر داد.

اتریش می خواهد در صورت تایید آژانس دارویی اروپا واکسن روسی اسپوتنیک 5 را سفارش و خود در کشورش تولید کند.

با توجه به کمبود واکسن در اتحادیه اروپا و تنگناهای ایجاد شده برای تحویل واکسن به این اتحادیه حالا اتریش هم به صورت فزاینده ای به واکسن روسی اسپوتنیک علاقمند شده و "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش روز جمعه در تماسی تلفنی با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه درباره تحویل احتمالی این واکسن به کشورش صحبت کرد.

یک سخنگوی صدر اعظم اتریش این خبر را در گفتگویی با "دی پرسه" تایید کرد. البته وین می خواهد منتظر بماند تا آژانس دارویی اروپا این واکسن روسی را تایید کند. هنوز از طرف روسیه هیچ درخواستی به مقامات و نهادهای اتحادیه اروپا برای تایید این واکسن ارائه نشده است.

به نوشته رسانه های اتریشی پوتین همچنین درباره تولید احتمالی واکسن روسی در اتریش با "کورتس" گفتگو کرد. بر اساس اطلاعات روزنامه اتریشی دی پرسه گفتگوهای اولیه با شرکت ها در این باره قبلا انجام شده است.

در حال حاضر دو شرکت در اتریش در تولید واکسن کرونا فعالیت دارند که شرکت های والنوا و پلی مون هستند.

صدر اعظم اتریش اوایل فوریه هم اعلام کرده بود که بحث ها درباره واکسن باید بدون تابوهای ژئوپلیتیکی انجام شود. وی با این اظهارات از تایید واکسن روسی در اتحادیه اروپا و استفاده از آن در واکسیناسیون سراسری حمایت کرد.

کرونا در اروپا|از هشدارها درباره وقوع موج جدید تا کاهش چشمگیر زاد و ولد در فرانسه

در نشستی که روز گذشته با حضور معاون صدر اعظم اتریش و وزیر ورزش و وزیر بهداشت برگزار شد هم هیچ نتیجه مشخصی برای کاهش محدودیت ها در این زمینه حاصل نشد.

صدر اعظم اتریش هم در سخنانی خواستار سرعت بیشتر در تهیه و تولید واکسن کرونا شده است. وی در این باره گفته است: هدف باید انطباق واکسن ها و روش های درمانی موجود در اسرع وقت و تولید واکسن های جدید سریع و انجام آن به صورت مستقل باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اتریش برای این منظور در اوایل ماه مارس همراه با همتای دانمارکی خود به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد.

صدر اعظم اتریش همچنین تاکید کرد : ما در تابستان با واکسن به وضعیت نرمال بازخواهیم گشت، اما این پاندمی همچنان مدت طولانی با جهش های مختلف ما را به خود مشغول خواهد کرد و برای این جهش ها احتمالا به واکسن ها و درمان های جدیدی نیاز باشد.

وی همچنین از حمایت کشورش برای به وجود آمدن گواهی واکسیناسیون برای شهروندان اروپایی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند به منظور افزایش آزادی ها برای این گروه ها خبر داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کورتس همچنین گفت: این مسئله مهم است که درس های درستی از این پاندمی بگیریم و خود را بهتر برای آینده آماده کنیم.

صدر اعظم اتریش همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید برای بیماریهای همه گیر جدید و احتمالا خطرناک تر هم آماده باشیم.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 454860 نفر به کرونا مبتلا شده و 8515 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا صدر اعظم اتریش واکسن روسی اتریش هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرا رسیدن ایام شهادت ششمین امام شیعیان و رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام سوگواره شعر «صادقانه ها» با حضور شاعران برجسته و مطرح آیینی کشور و استان قم در مسجد اعظم برگزار می شود.

در این سوگواره استاد محمد علی مجاهدی، استاد علی انسانی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، احمد علوی، محسن ناصحی، فراز ملکیان، مجید تال و سید حمیدرضا برقعی در رثای صادق آل محمد (ص) به شعرخوانی خواهند پرداخت.

این برنامه با اجرای نجم الدین شریعتی. مداحی امیر کرمانشاهی از مداحان اهل بیت علیهم السلام همراه خواهد بود.

این سوگواره روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه بعداز اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6093621

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی